Yuri Westhoff Man of the Match FC 's-Gravenzande - Achilles'29 3 - 0

FC 's-Gravenzande wint opnieuw (3 - 0)

In de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen was Achilles’29 de tegenstander van FC ’s-Gravenzande. Zij waren vorig seizoen in een langlopende soap verwikkeld met de familie Derks en moesten uiteindelijk hun sportpark ’de Heikant’ definitief verlaten en hebben inmiddels onderdak gevonden bij Germania, eveneens in Groesbeek. Zij hebben vorig seizoen steeds stijf onderaan de ranglijst gestaan en waren de gedoodverfde degradatiekandidaat. Maar eerlijk gezegd was dat ook voor FC ’s-Gravenzande het geval, want met nog 9 wedstrijden te spelen was de stand op de ranglijst nou niet bepaald florissant te noemen. Maar door het stoppen van de competitie in maart dit jaar bleven beide ploegen behouden voor de Hoofdklasse. De bekende uitspraak ”Elk nadeel heb zijn voordeel” is hier dus zeker van toepassing. FC ’s-Gravenzande wist toen de thuiswedstrijd wel met een 5-0 overwinning af te sluiten. Maar naar wij hebben begrepen staat er bij Achilles’29 nu een compleet ander elftal in het veld, dus was het afwachten hoe nu de krachtsverhoudingen lagen. Roy Vermolen, Twan van Meerten, Jan Verduijn, Jurrian Jouvenaar en Daan van Unen konden vanwege blessures nog niet meespelen

Veel in de aanval maar geen doelpunten

In een aantrekkelijke eerste helft was FC ’s-Gravenzande de bovenliggende partij, en kreeg diverse goede mogelijkheden om de score te openen. Een schot van Frank Broos werd door doelman Yorrit Kanters met zijn vuisten uit het doel gewerkt. Een combinatie tussen Patrick Triep, Samet Dag en Yuri Westhoff was ook niet succesvol, deze werd via de Achilles’29 verdediging tot hoekschop verwerkt. De verdediging van de thuisploeg moest wel alert blijven voor de soms snelle uitvallen. Zo was in de 9e minuut Jesse van Gerwen dicht bij de openingstreffer, maar Samet Dag wist er nog een hoekschop van te maken. Maar het was toch hoofdzakelijk FC ’s-Gravenzande dat de wedstrijd dicteerde, alleen in de afwerking ging het vaak mis en dat zal toch beter moeten. Na een lange rush op de rechterkant was het Dennis van Rijn die de bal goed voorgaf, maar Frank Broos schoot naast. Een verre ingooi van Samet Dag werd door Patrick Triep wel geraakt, maar werd door de verdediging van de Groesbekers weggewerkt. Triep was even later weer gevaarlijk op aangeven van Frank Broos, maar op de rand 16 schoot hij de bal over. Een harde uithaal van Samet Dag leverde ook geen resultaat op, die werd tot hoekschop verwerkt. Met een geplaatst schot van Sander Koeleman op Frank Broos schoot hij de bal rakelings naast. Dat deed ook Gijs Abbas uit een vrije trap van Koeleman, maar ook zijn hakballetje bracht niet het zo gewenste succes. Op slag van rust was het Dennis van Rijn die de afvallende bal oppikte en vrij kon uithalen, maar ook nu bleef dit zonder succes. Heel veel kansen dus, daar wist Achilles’29 maar heel weinig tegenover te stellen.

Toch een dijk overwinning

De tweede helft was een vervolg op de eerste. In een overvol stafschopgebied werd diverse spelers in de 51e minuut de mogelijkheid om de bal binnen te schieten, maar was de avond die de bal over de lat schoot. Zomaar uit het niets van Achilles'29 een enorme kans om op de vooringe nemen Teun Lemmen vrij voor doelman Daniël Kumic opdook, maar Gijs Abbas goed greep in en voorkwam een achterstand voor de 's-Gravenzanders. Eindelijk in de 61e minuut kwam FC 's-Gravenzande op voorsprong. Een van frank Broos werd door Yuri Westhoff achter Yorrit Kanters getikt: 1-0.

In de 78e minuut had Patrick Triep, die niet echt zijn middag had, de voorsprong moet op van Frank Broos, maar nog in de afwerking. In de 85e minuut kwam de 2-0 stand op het scorebord. Een inzet van Frank Broos werd door de doelman weggewerkt, in de rebound Yuri Westhoff wel raak schoot.

Een minuut voor het verstrijken van de officiële speeltijd werd het zelfs nog 3-0 toen Yuri Westhoff op aangeven van Samet Dag zijn hattrick vol maakte. Een hardwerkend FC ’s-Gravenzande zag haar inzet beloond met een fraaie overwinning, een lekkere start zo aan het begin van de competitie.

Scheidsrechter Harold van de Ketterij floot een prima wedstrijd en kon de kaarten op zak houden.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Daniël Kumic, Dennis van Rijn (66. Ardi Luijendijk), Gijs Abbas, Pascal Broch, Patrick Triep (82. Stefan Bruijn), Sander Koeleman, Yuri Westhoff, Yordi Klepke (64. Rick Boers), Frank Broos, Erwin Nuijtinck, Samet Dag

Opstelling Achilles’29: Yorrit Kanters, Isaac Quaye, Marco Kooijmans, Dylan Rovroy, Storm Deriu (72. Yaya Camara), Bjenze Graat, Esmat Shanwary, Taher Agha, Jesse van Gerwen (75. Irvin Smajic), Abdul Kamara, Teun Lemmen (82. Jean-Willy Mapinga)

Scheidsrechter: Harold van de Ketterij uit Goes, assistenten: Edwar Holvast uit Geervliet en Jasper Westland uit Huizen

Rens de Jonge en Man of the Match Yuri Westhoff en balsponsor Vincent en Erwin van der Lans en kinderen