Tyler Mulder Man of the Match FC 's-Gravenzande - RVVH 1 - 1

Kans op na competitie nog steeds mogelijk

De belangen van deze wedstrijd waren heel verschillend. RVVH moet zich veilig spelen en FC ’s-Gravenzande kan nog een vervangende periode binnenhalen. De laatste 8 wedstrijden zijn de uitslagen van beide teams exact gelijk, 4 gewonnen, 2 gelijk en 2 verloren. In de uitwedstrijd in Ridderkerk ging FC ’s-Gravenzande de rust in met een 3-0 achterstand. In de tweede helft kwam men terug tot 3-3, en had men zelfs nog met een beetje geluk met de winst naar huis kunnen gaan. Een spannende wedstrijd dus voor beide teams. De maker van de vier treffers vorige week tegen LRC Leerdam, Sil van Ooijen moest na zijn gele kaart van vorige week vanaf de zijlijn toekijken. Frank Broos zat weer op de bank en viel later in.

Geen doelpunten voor rust
Het was eigenlijk een heel eenzijdige wedstrijd. FC ’s-Gravenzande was de bovenliggende partij, maar had moeite om een gaatje te vinden in de RVVH-defensie. In de 11e minuut een eerste kansje voor de thuisploeg. Een schot van Stefan Bruijn was te zacht, in tweede instantie deed Yuri Westhoff nog een poging, maar de RVVH-doelman kon vrij makkelijk de bal oppakken. Na bijna een kwartier een uithaal van Timo Ploemen, maar de bal ging net naast. Tyler Mulder kon vanaf de rechterkant de bal in de 19e minuut goed voorgeven, Yuri Westhoff kopte die hieruit over. In de 22e minuut weer een schot van Timo Ploemen, maar die werd door de doelman gepakt en uit een voorzet van Yuri Westhoff was het Stefan Bruijn die de bal naast schot

Ook een vrije trap van Roy van Beek na een overtreding op Yuri Westhoff van zo’n 25 meter was niet succesvol en ging naast. Tot dan toe had RVVH nog niets serieus laten zien wat op een kans leek. Na ruim een half uur spelen was het voor de Ridderkerkers Everton Pires Tavares die een vrijetrap mocht nemen, maar ging over en een inzet van Leon Steketee werd door doelman Edgar Leerdam gepakt. In de blessuretijd van de eerste helft nog een schot van Roy van Beek op aangeven van Yuri Westhoff, maar die werd door doelman Kristijan Nikolic gestopt.

Puntendeling
Ook na rust ging FC ’s-Gravenzande verder met het zoeken van een opening in de RVVH-defensie. Een schot van Stefan Bruijn werd door de RVVH-doelman gepakt en aan de andere kant was het Gino Stolk die een keer kon uithalen, maar naast schoot. Een hoekschop in de 71eminuut van Tyler Mulder kwam bij Frank Broos, die kopte de bal goed voor en kwam bij Bram Sommeling die op zijn beurt het hoofd van Stefan Bruijn vond. Die kopte prima in, maar doelman Kristijan Nikolic wist met een katachtige reactie de bal over de lat te tikken. Nadat in de 78eminuut Tyler Mulder de bal over de lat schoot was het in de 79eminuut wel raak. Op een assist van Stefan Bruijn was het Roy van Beek die de bal snoeihard binnenschoot: 1-0.

RVVH moest toen wel uit haar schulp kruipen. In de 80e minuut was het Romano Niamut die naast schoot. Maar in de 84e minuut gebeurde het toch. Na de drie wissels bij FC ’s-Gravenzande in de 82e minuut stond het nog niet goed in de defensie en daar profiteerde Laurens de Witte optimaal van door met een schot van afstand doelman Edgar Leerdam te verrassen: 1-1.

Door dit gelijke spel heeft FC ’s-Gravenzande nu nog één punt voorsprong op Capelle, dat met 4-1 won van Nieuwenhoorn, dus de kansen op de nacompetitie zijn nog niet verkeken. Winst bij Zwaluwen volgende week zou voldoende zijn om alsnog in de nacompetitie te mogen spelen. Geen makkelijke opgave, het blijft in elk geval nog spannend tot de laatste competitiewedstrijd.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Edgar Leerdam, Ardi Luijendijk (67. Bram Sommeling), Timo Ploemen, Pascal Broch (82. Gino Creutzburg) , Roy Vermolen, Yuri Westhoff, Twan van Meerten, Angelo Zwirs (57. Frank Broos), Stefan Bruijn (82. Ray Brederoo), Roy van Beek, Tyler Mulder (82. Rick Boers)

Opstelling RVVH: Kristijan Nikolic, Suently Q Alberto, Leon Steketee, Everton Pires Tavares (73. Wessel Verhaar), Philip Dragon, Gino Boers (53. Shamir de Jezus), Guytano dos Santos (53. Jeremy Moreno), Laurens de Witte, Jessie Proost, Gino Stolk (88. Patrick Lopes Martins da Veiga), Romano Niamut

Scheidsrechter: dhr. Franklin Berg uit Rotterdam, assistenten dhr. Jeroen Noordhoek uit Barendrecht en mw. Julia Iureva uit Rotterdam

Verloting gouden stoel

De gouden stoel is zaterdag verloot onder iedereen die een of meerdere stoelen heeft gekocht voor de komende 3 seizoenen.

Pupil van de week Thygo de Bruijn verzorgt de trekking onder toezicht van BC vice voorzitter Rens de Jonge

Koppert Machines is de gelukkige winnaar.
Paul Koppert met zijn zoon nemen de "Gouden Stoel" in ontvangst.

Tyler Mulder Man of the Match

Tyler Mulder samen met de pupil van de week Thygo de Bruijn met de prijs behorend bij de Man of the Match mede mogelijk gemaakt door het Haantje, Red Barbers, Pillow buddies en Ontwerp-Zelf

Bal sponsor Alfa Accountants en Adviseurs

Man of the Match Tyler Mulder overhandigt de wedstrijd bal aan Dennis Douma en Dylan van der Ende van Alfa Accountants en Adviseurs