Twan van Meerten ‘Man of the Match’ KNVB Beker FC 's-Gravenzande vs. FC Boshuizen 2-2 (FCG wns)

FC ’s-Gravenzande heeft weer strafschoppen nodig tegen FC Boshuizen

In de strijd om de districtsbeker van West II kwam in de 2e knock-out ronde FC Boshuizen op bezoek in de laatste wedstrijd van dit jaar. De zondag eersteklasser plaatste zich na een 8-0 overwinning op vierdeklasser Zwarte Waal. FC ’s-Gravenzande had het heel wat moeilijker om een ronde verder te komen. Tegen derdeklasser Oudewater moesten penalty’s uiteindelijk de beslissing brengen, mede dankzij keeper Danny Koning die enkele van de strafschoppen wist te stoppen werd de volgende ronde bereikt. FC Boshuizen doet het in de competitie uitstekend en staan met 23 punten uit 11 wedstrijden op de tweede plaats.

Gelijk opgaande eerste helft

Het venijn in deze wedstrijd zat hem weer in de staart, want ook nu moesten er strafschoppen aan te pas komen wie naar de derde ronde zou gaan. In de aanvangsfase waren Sjoerd Winkelman en Jesper Neuteboom gevaarlijk voor FC Boshuizen, maar zij wisten het net niet te vinden. Een inzet van Tommy Sinteur had ook geen succes, zijn inzet werd door Danny Koning gestopt.

Hierna waren er ook wat mogelijkheden voor de thuisploeg. Menno Roodenburg schoot op aangeven van Frank Broos naast. Na bijna een half uur spelen was het Rick Boers die de bal tegen de paal schoot, waarna vervolgens Frank Broos de bal recht in de handen van doelman Jan Wakem schoot. Direct in de tegenaanval was het FC Boshuizen die de 0-1 stand op het scorebord bracht.

Rayson Koeiman schoot de bal van afstand in de rechterbovenhoek. Uit een hoekschop van Twan van Meerten was David Belic dicht bij de gelijkmaker, maar schoot naast. Nadat voor FC Boshuizen Tommy Sinteur de bal over de lat schoot was het vijf minuten voor rust Twan van Meerten die met een fraai schot de bal in de linkerbovenhoek schoot: 1-1.

Ook lid worden van Businessclub ‘s-Gravenzande en deel uitmaken van deze interessante club bedrijven? Meld u nu aan

Balsponsor Jan van der Voort

Den Haan Sponsor Man of the Match

Twan van Meerten Man of the Match

Vice Voorzitter Martin van Doorne van Business Club 's-Gravenzande samen met balsponsor Jan van der Voort overhandigen Twan van Meerten de prijs voor de Man of the Match te besteden bij DEN.HAAN (voorheen 't Haantje).