Twan van Meerten Man of the Match FC 's-Gravenzande - Zwaluwen 2 - 2

Het kon alle kanten op

De laatste wedstrijd voor de winterstop, dus zit de helft van de competitie er alweer op. Alleen niet voor Zwaluwen, want die zagen al drie wedstrijden afgelast worden de afgelopen periode en hebben nog wat in te halen. Zwaluwen is nooit de makkelijkste tegenstander voor FC ’s-Gravenzande met soms grote uitslagen. Zij hadden een prima start, maar de laatste twee uitwedstrijden werden verloren dus zitten in een dipje.

De laatste twee thuiswedstrijden van Zwaluwen werden afgekeurd, dus dat geeft een wat vertekend beeld op de ranglijst. FC ’s-Gravenzande staat, ondanks het gelijkspel van vorige week zaterdag, nog op de tweede plaats met 24 punten uit 14 wedstrijden. Zwaluwen vinden we terug op de negende plaats met 19 punten uit 11 wedstrijden. De aanwezige spelers van Zwaluwen vorige week op de tribune bij RVVH zagen een wedstrijd met twee gezichten. Een overwinning zou voor de winterstop heel lekker zijn voor FC ’s-Gravenzande, maar Zwaluwen zal ongetwijfeld ook drie punten willen bijschrijven.

Goed uit de startblokken
Onder erbarmelijke weersomstandigheden, wind, regen en kou betraden beide teams het veld. Het was de thuisploeg die het initiatief nam. Al in de 2e minuut was er een poging voor Ardi Luijendijk die kon inschieten maar ging via de verdediging van Zwaluwen over en kort hierna was het Twan van Meerten die kon inschieten, maar zijn inzet werd tot hoekschop verwerkt.

Voor de Vlaardingers was er nog een poging van Mohammed Lamsiah, maar doelman Jurrian Jouvenaar stond op de juiste plaats. In de 10e minuut kwam FC ’s-Gravenzande op voorsprong. Op aangeven van Frank Broos was het Stefan Bruijn die bij de tweede paal de bal achter doelman Jari Puister kopte: 1-0.

Uit een hoekschop was het voor Zwaluwen Yusri El-Kandoussi die de bal over de lat schoot en aan de andere kant was er een poging voor Timo Ploemen, maar in zijn schot ontbrak het venijn om het de doelman echt lastig te maken. In de 35e minuut kwam de thuisploeg op een 2-0 voorsprong.

Een prima pass van Twan van Meerten aan de rechterkant net over de middenlijn kwam op maat voor bij Frank Broos aan de linkerkant. Die gaf de bal goed voor waarna Roy van Beek kon inschieten en de bal via een Zwaluwen verdediger in het doel zag verdwijnen. Vier minuten later deed Zwaluwen wat terug en was het Yusri El-Kandoussi die profiteerde van onachtzaamheid in de ’s-Gravenzandse defensie en de bal wel heel makkelijk kon binnentikken: 2-1. In de slotminuut van de eerste helft nog een kans voor Sil van Ooijen, maar die kopte de bal over de lat.

Puntendeling
In de tweede helft was het toch voornamelijk Zwaluwen dat sterk aandrong, al was er eerst nog een kans voor Stefan Bruijn in de 51e minuut, maar hij schoot de bal in het zijnet. Kort hierna was het de gastploeg die verzuimde op gelijke hoogte te komen. In een scrimmage voor het ’s-Gravenzandse doel was het uiteindelijk Jurrian Jouvenaar die de bal wist te pakken. Hierna gebeurde er zo’n 20 minuten maar heel weinig, Zwaluwen drong wel aan, maar wist het net niet te vinden, tot de 78e minuut. Toen stond Valdo Spencer ineens helemaal vrij en kon vrij eenvoudig de bal binnenschieten: 2-2.

Na een poging van Frank Broos, die de bal over de lat schoot, was het aan de andere kant Jouvenaar die FC ’s-Gravenzande behoede voor een achterstand door en inzet van O’Neal Maasen te stoppen. Ook Giornny Victor dos Santos was nog kansrijk uit een hoekschop, maar wist het niet af te maken. Na zijn rode kaart in de 90e minuut mocht Ardi Luijendijk wat eerder gaan douchen, maar in blessuretijd gebeurde er nog van alles. Een poging voor Zwaluwen van invaller Jazzy Adams werd door Jouvenaar gestopt, en voor FC ’s-Gravenzande was het eerst Frank Broos die de bal op de paal schoot, en in de allerlaatste minuut verzuimde Sil van Ooijen FC ’s-Gravenzande alsnog de drie punten te bezorgen, hij kwam vrij voor doelman Jari Puister maar wist het niet af te maken. Het bleef dus bij een 2-2 stand, en gezien het verloop van de wedstrijd wel een juiste uitslag.

FC ’s-Gravenzande gaat de winterstop in met een tweede plaats op de ranglijst en dat is zeker niet onverdienstelijk. De eerste competitiewedstrijd na de winterstop is op 20 januari thuis tegen koploper ASWH.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Ardi Luijendijk, Timo Ploemen, Pascal Broch, Bram Sommeling (69. Yuri Westhoff), Twan van Meerten, Stefan Bruijn, Frank Broos, Roy van Beek (60. Roy Vermolen), Sil van Ooijen (85. Rick Boers), Tyler Mulder (85. Angelo Zwirs)

Opstelling Zwaluwen: Jari Puister, Giornny Victor dos Santos, Eric Fortes, Valdo Spencer, Mohammed Lamsiah, O’Neal Maatsen, Patrick Triep (68. Jazzy Adams), Delano Vogel (77. Pjotr Jongste), Stan Rook, Yusri El-Kandoussi, Axel de Bruijn

Scheidsrechter: dhr. Roel van der Werff uit Drunen, assistenten dhr. Chris Hoogland uit Hoorn en dhr. Niels Sprenkeling uit Warmenhuizen

Twan van Meerten Man of the Match