Twan van Meerten Man of the Match FC 's-Gravenzande - sc Feyenoord 1 -3

Thuisploeg met lege handen

Wat tot het seizoen 2020-2021 nooit lukte, punten halen tegen SC Feyenoord, lukte vorig seizoen wel. Thuis werd met 4-2 gewonnen en uit werd gelijkgespeeld. Het is altijd een lastige tegenstander voor FC ’s-Gravenzande. Feyenoord verloor vorige week thuis nipt met 0-1 van HBS en FC ’s-Gravenzande wist in blessuretijd een 2-2 puntendeling te behalen. Beide ploegen zullen ongetwijfeld goed voor de dag willen komen, dus alle ingrediënten voor een aantrekkelijke wedstrijd. Het was in elk geval een weerzien met trainer Richard Elzinga die nu bij SC Feyenoord onder contract staat.

Levendige eerste helft
FC ’s-Gravenzande begon goed aan de wedstrijd, een steekpasje van Twan van Meerten op Frank Broos werd door hem precies op maat voorgegeven op Roy van Beek die vol kon uithalen en Feyenoord doelman Stefan Kok kansloos liet: 1-0 in de vierde minuut. Een minuut later had de voorsprong zomaar verdubbeld kunnen worden. In een scrimmage voor het Feyenoord doel was geen van de ’s-Gravenzandse aanvallers in staat de bal binnen te schieten en maakte de verdediging van de Rotterdammers er nog een hoekschop van.

Voor Feyenoord was Junior Obiku dicht bij de gelijkmaker, maar zag zijn inzet geblokt door de ’s-Gravenzandse verdediging. Na een kwartier spelen was Angelo Zwirs tweemaal kansrijk op aangeven van Roy van Beek, maar wist het niet af te maken. In de 18e minuut kwam Feyenoord weer op gelijke hoogte. Na een snelle uitbraak van Feyenoord was het Junior Obiku die vanaf de linkerkant goed voorgaf en Jeremy van Uunen de bal eenvoudig kon binnentikken: 1-1. Na een half uur spelen nog een kans voor Yuri Westhoff op aangeven van Roy Vermolen, maar de bal rolde voorlangs. Na een goede actie van Twan van Meerten speelde hij de bal op Yuri Westhoff, maar die kon er net niet bij komen. In de 41e minuut speelde Everon Pisas zich op de 16 meter lijn goed vrij, kwam uiteindelijk tot een schot en liet Edgar Leerdam kansloos: 1-2.

Geen beste tweede helft
Bij aanvang van de tweede helft was het Roy van Beek die kon inschieten, maar doelman Stefan Kok wist er nog een hoekschop van te maken. Vervolgens was er een goed lopende aanval van FC ’s-Gravenzande in de 61e minuut. Via invaller Stefan Bruijn kwam de bal bij Rick Boers, die speelde goed af op Sil van Ooijen maar hij schoot de bal recht in de handen van de Feyenoord goalie. In de 69e minuut kwam Feyenoord op een 1-3 voorsprong. Een voorzet komt terecht bij een vrijstaande aanvaller. Die mist de bal half en was het Khalid Rahli die de stand op 1-3 bracht.

Hierna was het toch Feyenoord dat de betere kansen kreeg om verder weg te lopen. Een inzet van Jeremy van Uunen werd door Edgar Leerdam gestopt, Junior Obiku kopte maar rakelings naast, Everon Pisas schoot over en ook invaller Bradley Peek wist het net niet te vinden voor de Rotterdammers. In de slotfase nog twee pogingen van de thuisploeg om wat terug te doen, een vrije trap van Roy van Beek ging over en uit een hoekschop van Twan van Meerten schoot Roy Vermolen over. De punten gingen dus mee naar Rotterdam en daar valt weinig op af te dingen.

Het scoren uit de kansen die er waren zal echt beter moeten, en bij de tegendoelpunten zag het er in de achterhoede ook niet echt goed uit. Dus nog werk genoeg voor de technisch staf om hieraan te werken.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Edgar Leerdam, Rick Boers, Timo Ploemen (84. Tyler Mulder), Pascal Broch, Roy Vermolen, Bram Sommeling (64. Ardi Luijendijk), Yuri Westhoff (56. Sil van Ooijen), Twan van Meerten, Angelo Zwirs (46. Stefan Bruijn), Frank Broos, Roy van Beek.

Opstelling SC Feyenoord: Tom Pruijsers, Jerry Tieleman, Clarence Bijl, Rowendley Martijn (34. Everon Pisas), Yarick Dorst, Jeremy van Uunen (77. Bradley Peek), Khalid Rahli (87. Samuel van der Velden), Junior Obiku, Stefan Kok, Walter Bennett, Diecquincio Tob

Scheidsrechter: dhr. Thomas Groenendijk uit Middelharnis, assistenten: dhr. Bert van Katwijk uit Heenvliet en dhr. Sarwan Gajadien uit Voorschoten

Twan van Meerten Man of the Match

Business Club voorzitter Jan Willem van der Meer overhandigt  Twan van Meerten de prijs voor the Man of the Match mede mogelijk gemaakt door het Haantje, Red Barbers, Pillow buddies en Ontwerp-Zelf samen met  balsponsor Glas en Schilderbedrijf J. van den Ende en de pupil van de week