Twan van Meerten Man of the Match FC 's-Gravenzande - FC Rijnvogels 0 -1

Geen loon naar werken voor FC ’s-Gravenzande

Na twee nederlagen op rij en nog geen doelpunt voor snakt FC ’s-Gravenzande naar de eerste overwinning. Dat zou dan moeten gebeuren tegen FC Rijnvogels dat uit de eerste twee wedstrijden al 4 punten wist te behalen. Zij zijn al vele jaren een bekende tegenstander. Vorig seizoen stonden beide ploegen in de eerste competitiewedstrijd tegenover elkaar in Katwijk. Het werd toen 2-0 voor FC Rijnvogels. De thuiswedstrijd leverde een 2-1 overwinning op.

Scoren blijft een probleem

Het eerste half uur deden qua veldspel beide ploegen weinig voor elkaar onder, al waren de betere kansen voor FC Rijnvogels. Uit een voorzet van Twan van Meerten raakte Yuri Westhoff de bal verkeerd met het hoofd en ging naast. Een schot van David Belic leverde ook geen succes op, die ging over. Voor FC Rijnvogels was het Jaap van Duijn die in de 18e minuut een vrije trap mocht nemen, Arno Dijkstra stond klaar om het af te maken, maar doelman Jurrian Jouvenaar was net iets eerder bij de bal. Nadat Twan van Meerten voor FC ’s-Gravenzande de bal over de lat schoot was het Jaap van Duijn die met een fraaie omhaal de bal richting doel schoot, maar de doelman reageerde attent en stopte zijn inzet. Zo waren er in deze fase mogelijkheden over en weer, zonder van echt uitgespeelde kansen te spreken. Ook toen na matig verdedigen van de thuisploeg Arno Dijkstra weer gevaarlijk kon worden, maar tot opluchting van het thuispubliek naast schoot. Nadat Samet Dag van ver een poging waagde, maar zijn schot was veel te zacht en een makkelijke prooi voor doelman Jeffrey Verkerk, kwam FC Rijnvogels in de 34e minuut op voorsprong. Balverlies van Ziko Özdemir aan de linkerkant, hij was kennelijk in de veronderstelling dat de bal uit was, maar was zeker niet het geval, leidde een counter in. Jaap van Duijn wist hier wel raad mee en schoof de bal achter doelman Jurrian Jouvenaar: 0-1. Hierna was de thuisploeg even van slag en waren er nog twee mogelijkheden voor FC Rijnvogels. Een vrije trap van Jaap van Duijn werd door de doelman van FC ’s-Gravenzande weggewerkt, in de rebound was het Arno Dijkstra die een eigenlijk niet te missen kans over schoot. Uit een hoekschop kort voor rust maakte Ziko Özdemir zijn fout enigszins goed door de bal van de doellijn te kopen.

Kansen creëren lukte maar niet

In de tweede helft was het toch de thuisploeg die veelal op de helft van FC Rijnvogels te vinden was. Er werd hard gewerkt, er was veel inzet, maar echte kansen waren er nauwelijks. Voor FC Rijnvogels was het Jaap van Duijn die een poging waagde, maar zag de bal voorlangs gaan. Uit een voorzet van Patrick Triep was het Twan van Meerten die het met een omhaal probeerde, maar de bal over de lat zag vliegen. Op aangeven van Roy Vermolen was er nog een mogelijkheid voor Yuri Westhoff, maar doelman Jeffrey Verkerk stond op de juiste plaats.

Patrick Triep schoot kort voor tijd nog een keer over, terwijl de beste kans om op gelijke hoogte te komen kwam uit een vrije trap van Sander Koeleman, maar die kwam op miraculeuze wijze nog in de handen van de FC Rijnvogels doelman.
Kansen creëren en die ook afmaken, daar schort het momenteel aan, het veldspel zag er zeker niet onaardig uit. De teleurstelling was dan ook groot na het laatste fluitsignaal. Een moment van niet opletten in de eerste helft deed FC ’s-Gravenzande de das om.

Sponsor van the Man of the Match DEN.HAAN

Balsponsor GST van Paasen

Twan van Meerten Man of the Match

Voorzitter van Business Club 's-Gravenzande Stefan van Vliet overhandigt met the Man of the Match Twan van Meerten de wedstrijdbal aan Jan en Gertjan van Geest en de kleinzoon Quint.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Dennis van Rijn, Ardi Luijendijk, Pascal Broch (84. Ardi Luijendijk), Roy Vermolen, Patrick Triep, Sander Koeleman, Yuri Westhoff, Twan van Meerten, David Belic (68. Jan Verduijn), Samet Dag
Opstelling FC Rijnvogels: Jeffrey Verkerk, Dirk Jan van den Oever (81. Dennis Bakker), Ricardo de Vlugt, Luuk Slegt, Jesse Driebergen, Max van Steen, Romano van der Stoep, Jaap van Duijn, Reno van Heiningen, Arno Dijkstra (77. Yassin Kaabouni), Lesley Kluivers (64. Kevin Wijmer)
Scheidsrechter: dhr. Jaafar Aafouallah uit Eindhoven, assistenten: dhr. Joris van der Aa uit Helmond en dhr. Bob van Lith uit Rijswijk.