Twan van Meerten Man of the Match FC 's-Gravenzande - DUNO D 1 - 1

FC ’s-Gravenzande wint weer niet

In de 19e competitieronde was DUNO uit Doorwerth de te kloppen tegenstander voor FC ’s-Gravenzande. De uitwedstrijd ging onnodig met 1-0 verloren. DUNO had een prima competitiestart met 6 overwinningen uit 7 wedstrijden en leek lange tijd aanspraak te maken op de eerste periodetitel. Maar dat lukte uiteindelijk niet, die ging naar AZSV. Hierna kwam de klad erin en ging het sportief een stuk minder met de mannen uit Doorwerth. De samenwerking met trainer Roy de Haan werd beëindigd en de selectie onderging gaande de competitie al veel mutaties. Jan Oosterhuis gaat met assistentie van oud-speler en clubicoon Purrel Fränkel het seizoen afmaken bij DUNO met de opdracht een positieve ommekeer teweeg te brengen. Die ommekeer is ook bij FC ’s-Gravenzande hard nodig wil men nog enige kans maken de nacompetitie te ontlopen.

Voorsprong bij rust

Het zit FC ’s-Gravenzande ook niet mee dit seizoen. Er is in de wedstrijd tegen DUNO hard gewerkt, maar na 90 minuten stond er slechts een gelijke stand op het scorebord, en dat is te weinig om van de onderste plaatsen weg te komen. Zeker de eerste 25 minuten was FC ’s-Gravenzande wat meer aan de bal, maar tot echt grote kansen leidde het niet. De eerste mogelijkheid was voor DUNO toen Bart van Brakel de bal goed voorgaf, maar door Roy Vermolen, die weer een hele wedstrijd speelde na zijn blessure, tot hoekschop werd verwerkt voordat de achter hem staande aanvaller gevaarlijk kon worden. In de 18e minuut kwam de thuisploeg toch op voorsprong. Een vrije trap van Patrick Triep werd door Ardi Luijendijk binnengekopt, al ging dat mogelijk nog wel via een verdediger van DUNO, maar hij telde wel: 1-0. Hierna waren er nog wat mogelijkheden voor Patrick Triep en Ardi Luijendijk, maar de inzetten waren te zacht om DUNO-doelman Patrick ter Mate in de problemen te brengen. Het laatste kwartier was DUNO wat gevaarlijker, maar behoudens twee pogingen van Giovanni Scharrenberg uit vrije trappen, die gingen beide naast, kwam men niet.

Penalty
Bij aanvang van de tweede helft waren er wat mogelijkheden voor beide ploegen. Eerst was voor DUNO Ted Heijckmann kansrijk, maar zijn inzet werd tot hoekschop verwerkt. Hierna was het Twan van Meerten die op aangeven van Patrick Triep maar net naast schoot. Een uithaal van Jean-Willy Mapinga werd door doelman Danny Koning goed gepakt. Hierna was het Ardi Luijendijk die gevaarlijk was, maar ook nu weer, op aangeven van Triep, naast schoot. Met buitenkant voet probeerde Andreas Dusink de bal in de rechterhoek te schieten maar ging over. Na een overtreding van David Belic in het strafschopgebied ging de bal op de stip. Roy Talsma scoorde in eerste instantie, maar de penalty moest worden overgenomen oordeelde scheidsrechter Thomas Hardeman. De tweede stopte Danny Koning in eerste instantie, maar in de rebound schoot hij alsnog raak: 1-1.

Het scenario van vorige week, toen hierna alles misging, bleef de thuisploeg gelukkig bespaart. Men zette juist nog een tandje bij en was het Patrick Triep die met nog een kwartier op de klok buitenkant paal raakte. Uit een hoekschop van Sander Koeleman stond invaller Rick Boers klaar om de bal binnen te tikken, maar voordat hij kon uithalen werd deze tot hoekschop verwerkt. Nadat voor DUNO Roy Talsma naast kopte, was het ver in blessuretijd Sander Koeleman die snoeihard inschoot, maar Patrick ter Mate stopte zijn inzet. Zoals al gezegd, er is hard gewerkt, maar door de winst van Rijsoord, dat op de 14e plaats staat, is de achterstand nu weer groter geworden.

Sponsor Man of The Match

Twan van Meerten ontvangt van Rens de Jonge de prijs van DEN.HAAN voor the Man of the Match

Carlo Schoonderwald namens van Mierlo DinkQ ontvangt van Rens de Jonge en Twan van Meerten de wedwedstrijd

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Danny Koning, Dennis van Rijn, Ardi Luijendijk, Gijs Abbas, Roy Vermolen, Patrick Triep, Sander Koeleman, Twan van Meerten, David Belic, Samet Dag, Jan Verduijn (79. Rick Boers)