Twan van Meerten Man of the Match FC 's-Gravenzande - ARC 2 - 1

Eerste winst voor FC ’s-Gravenzande tegen ARC

De twee laatste ontmoetingen tussen FC ’s-Gravenzande en ARC eindigden in een 0-0 gelijkspel. De mannen uit Alphen aan den Rijn zijn het seizoen goed begonnen met tweemaal winst op De Jodan Boys en Achilles Veen. FC ’s-Gravenzande wist in de twee gespeelde wedstrijden slecht één punt binnen te halen. Tegen Capelle werd verloren en de wedstrijd tegen Achilles’29 leverde slecht één puntje op, al waren er kansen op meer. Een interessante wedstrijd dus. De thuisploeg snakt naar de eerste overwinning en ARC wil zich graag in de kop handhaven.

Frank Broos eiste toch min of meer de hoofdrol op bij FC ’s-Gravenzande, zowel in positieve als negatieve zin. Positief door twee doelpunten op slag van rust, maar negatief door een aantal niet te missen kansen die hij niet wist te verzilveren. FC s-Gravenzande ging goed uit de startblokken in deze zeker niet saaie wedstrijd.

Twee doelpunten op slag van rust

Al in de eerste minuut leek Stefan Bruijn gevaarlijk te worden toen hij tussen twee verdedigers de bal kon aannemen, maar uiteindelijk werd deze weggewerkt.
Kort hierna was het Bram Sommeling die goed voorgaf, maar Frank Broos kopte naast. Een als voorzet bedoelde bal van Daan van Unen ging via de lat over.

Kansen dus op een voorsprong, maar die bleef achterwege. De eerste mogelijkheid voor ARC was na ruim een kwartier spelen toen Lilinho Martins Da Silva de bal goed voorgaf, maar Arjan Ouwendijk van dichtbij die niet wist binnen te schieten. Na een te zacht schotje van Sander Koeleman, waar doelman Aäron Balk geen moeite mee had, leek ARC weer gevaarlijk te worden, maar Lilinho Martins Da Silva zag zijn inzet door Jurrian Jouvenaar gestopt. Na ruim een half uur spelen weer een prima kans, Via Stefan Bruijn en Yuri Westhoff kwam de bal bij Frank Broos, maar schoot naast. In korte tijd raakte ARC twee basisspelers kwijt vanwege hamstring problemen. Pepijn Kooij en Derek Prins konden niet verder, hun vervangers waren Huib Oversloot en Coen de Groot.

De thuisploeg was eigenlijk de gehele eerste helft de bovenliggende partij, maar wist zichzelf niet te belonen met een doelpunt, tot de 45e minuut. Op aangeven van Bram Sommeling was het dan toch Frank Broos die na alle gemiste kansen met een lage schuiver de bal in de rechterhoek schoot: 1-0.

In de vijf minuten blessuretijd kwam de stand zelfs nog op 2-0. Stefan Bruijn gaf goed voor, waarna Frank Broos de bal, kennelijk via zijn achterwerk achter doelman Aäron Balk zag verdwijnen: 2-0.

Bij aanvang van de tweede helft kreeg de thuisploeg enkele prima mogelijkheden de stand verder op te voeren. Eerst was het Yuri Westhoff die naast schoot op aangeven van Twan van Meerten. Laatstgenoemde gaf ook een prima voorzet op Frank Broos die helemaal vrij stond, maar het toch nog voor elkaar kreeg de bal via de lat over te schieten.

ARC brengt spanning terug

Als je ze dan zelf niet maakt doet de tegenstander het wel, en dat gebeurde dus ook in de 57e minuut. Op aangeven van Lilinho Martins Da Silva was het Thijs Hoogenboom die doelman Jurrian Jouvenaar passeerde en de spanning terugbracht: 2-1. Met nog een half uur te gaan was het weer Frank broos die kansrijk was, dit keer op aangeven van Daan van Unen, maar zijn inzet was veel te zacht en dus een makkelijke bal voor de ARC-doelman.

Eigenlijk gebeurde er in het resterende deel van de wedstrijd niet veel meer. Voor ARC was Thijs Hoogeboom nog in kansrijke positie, maar zag zijn inzet gepakt. Ook een schot van Yuri Westhoff, op aangeven van invaller Yordi Klepke bleef zonder resultaat. Ver in blessuretijd was er nog een schot van grote afstand van Patrick Triep, maar die ging enkele centimeters over de lat.

De eerste winst in deze competitie is binnen, maar als men de kansen die men krijgt beter benut is het voor de toeschouwers toch een stuk relaxter om naar de wedstrijd kijken en niet hoeven te wachten op het laatste fluitsignaal

Haantje Sponsor van the Man of the Match

Twan van Meerten ontvangt van Rens de Jonge de prijs van het Haantje voor de Man of the Match

Vincent en Erwin van der Lans en kinderen ontvangen van Rens de Jonge en Man of the Match Twan van Meerten als Balsponsor de wedstrijd bal

Bal Sponsor Lans

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Dennis van Rijn, Roy Vermolen, Sander Koeleman, Yuri Westhoff, Twan van Meerten, Bram Sommeling, Rick Boers, Frank Broos (Patrick Triep), Stefan Bruijn (83. Jordi Klepke), Daan van Unen

Opstelling ARC: Aäron Balk; Youri Duisterhof; Derek Prins (41. Coen de Groot); Lars van IJzendoorn; Neal Arnoldus (71. Jordi Tuithof); Arjan Ouwendijk; Thijs Hoogenboom Cas Knoester; Pepijn Kooij (Huib Oversloot); Lilinho Martins Da Silva; Yassin Kaabouni (71. Boyd Baatje)

Scheidsrechter: dhr. Steven van der Vrande uit Driel, assistenten: dhr. Jeffrey van der Does uit Lelystad en dhr. Iwan Larijn uit Dordrecht.