Twan van Meerten Man of the Match FC 's-Gravenzande - Achilles'29 2 - 2

FC ’s-Gravenzande weet weer niet te winnen van Achilles’29

In de 21e competitieronde was Achilles’29 uit Groesbeek te gast. Zij delen samen met Rijsoord de laatste plaatsen op de ranglijst met slechts 8 punten, al heeft Achilles’29 nog wel een wedstrijd tegoed. Maar FC ’s-Gravenzande en staartploegen, dat is nooit een goede combinatie, dat bleek wel in de thuiswedstrijd tegen Rijsoord enkele weken terug die in blessuretijd alsnog in het voordeel van de ’s-Gravenzanders werd beslist.

Hopelijk zou men het nu niet zover laten komen, want dat men wel degelijk goed kan voetballen bleek vorige week tegen koploper Capelle. Het leverde dan wel geen punten op, maar een gelijkspel zou zeker verdiend zijn geweest. De uitwedstrijd in september vorig jaar leverde een 1-1 gelijkspel op, maar ook in deze wedstrijd deed FC ’s-Gravenzande zichzelf te kort.

Gelijk bij rust

Ook nu bleek het geen gelukkige combinatie, FC ’s-Gravenzande tegen één van de staartploegen. De mannen uit Groesbeek begonnen sterk aan de wedstrijd, en dat leverde direct al wat kansen op. Een vrije trap van Esmat Shanwary werd door doelman Jurrian Jouvenaar gepakt en een poging van Teun Lemmen bleef ook zonder succes, hij kreeg de bal niet goed onder controle en was een makkelijke prooi voor de doelman.

In de 18e minuut maakte Pascal Broch kennelijk hands net buiten het strafschopgebied, hij kreeg hiervoor geel, maar bovendien een vrije trap op een mooi plaatsje, zo’n 20 meter van het doel. Esmat Shanwary liet Jouvenaar kansloos: 0-1. Na ruim een kwartier spelen kwam de thuisploeg wat beter in haar spel en speelde de wedstrijd zich veelal af op de helft van Achilles’29 en kwamen er ook kansjes op de gelijkmaker. Yuri Westhoff schoot veel te zacht in, maar daar had doelman Niek van Dijk geen moeite mee. In de 18e minuut kwam de gelijkmaker op het scorebord. Na voorbereidend werk van Frank Broos en Yuri Westhoff schoof Twan van Meerten de bal in de linkerhoek: 1-1.

Hierna waren er enkele mogelijkheden om op voorsprong te komen. Na een half uur spelen was het Stefan Bruijn die de bal niet goed raakte, een mislukt schot van Frank Broos ging via buitenkant paal naast omdat de doelman niet goed stond opgesteld en vlak voor rust kopte hij de bal naast het doel.

Puntendeling
Ook in de tweede helft was de thuisploeg de bovenliggende partij, maar met het benutten van de mogelijkheden die men kreeg werd slordig omgesprongen. Frank Broos leek direct bij aanvang gevaarlijk te worden maar schoot veel te zacht in en een poging van Stefan Bruijn ging over. Uit een hoekschop schoot Yuri Westhoff goed in, maar via de vuisten van de doelman leverde dat niet meer op dan weer een hoekschop. Nadat Frank Broos in de 62e minuut naast schoot, kwam FC ’s-Gravenzande een minuut later wel op voorsprong. Een uithaal van Stefan Bruijn kwam via de paal weer het veld in waarna Twan van Meerten op de juiste plaats stond en in de rebound alsnog kon binnenschieten: 2-1.

Kort hierna was het Frank Broos die verzuimde om ruimer afstand te nemen, vanaf de middenlijn ging hij alleen op doelman Niek van Dijk af, maar die voorkwam een tegentreffer. Na een overtreding binnen de 16 van Rick Boers, hij had al geel en kon dus met rood vertrekken, ging de bal op de stip. Invaller Benjamin Maria liet dit buitenkansje niet onbenut: 2-2.

Achilles’29 putte hieruit weer wat moed en was het aan Jurrian Jouvenaar te danken dat dit zonder gevolgen bleef. Eerst verwerkte hij een inzet van Benjamin Maria tot hoekschop en bij zijn een tweede poging pakte hij de bal. De thuisploeg had in de slotfase nog een offensiefje om alsnog de volle winst binnen te halen. Twan van Meerten zag zijn inzet door de doelman gepakt en Stefan Bruijn zag zijn inzet tot hoekschop verwerkt. Een vrijetrap van Twan van Meerten bleef ook zonder succes in een overvol strafschopgebied werd de bal uiteindelijk weggewerkt. Frank Broos probeerde het nog met enkele schoten op het doel, maar tot tweemaal toe werd de bal van de lijn gehaal door de verdediging van de gastploeg. In de 89e minuut kwam Achilles’29 ook met tien man te staan toen Luuk Langeveld ook zijn tweede gele kaart ontving, maar veel invloed op de wedstrijd had dit niet meer.
Weer geen winst dus tegen één van de staartploegen, en dat was toch wel wat teleurstellend.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Daan van Unen, Pascal Broch, Roy Vermolen 84. (Ardi Luijendijk), Sander Koeleman (77. Ram Sommeling), Yuri Westhoff, Twan van Meerten, Rick Boers, Frank Broos, Patrick Fonseca. Stefan Bruijn

Opstelling Achilles’29: Niek van Dijk, Sjoerd van der Looy (69. Luuk Langeveld), Isaac Quaye jr., Marco Kooijmans, Shane Koko-Nyange (56. Benjamin Maria), Esmat Shanwary (89. Yaya Camara), Taher Agha, Jesse van Gerven (56. Sam Jansen), Teun Lemmen Noek Beers, Chiel Willems

Scheidsrechter: dhr. Matthijs Jobse uit Middelburg, assistenten: dhr. Kamel el Hajjaji uit Amsterdam en dhr. Nick Stuurman uit Almere

Twan van Meerten ontvangt de prijs van het Haantje en de bon van RED Barbers voor the Man of the Match en Ronald  Hoogeboom van Mierlo Dinq ontvangt als balsponsor van Patrick Lansbergen de wedstrijdbal.