Sander Koeleman Man of the Match FC 's-Gravenzande - FC Rijnvogels 2 - 1

FC ’s-Gravenzande neemt revanche op FC Rijnvogels

FC Rijnvogels was de eerste tegenstander in september 2018 van de competitie, helaas was dat een slechte start, want de mannen uit Katwijk wonnen deze wedstrijd met 2-0. Gelukkig ging het hierna een stuk beter en volgde een reeks overwinningen. Voor beide ploegen staat er niet veel meer op het spel. FC ’s-Gravenzande staat op een 7e plaats met 41 punten en FC Rijnvogels op de 8e plaats met 40 punten, maar hebben wel een wedstrijd minder gespeeld. Het ging dus om de eer, want je wilt natuurlijk wel zo hoog mogelijk eindigen in de competitie.

Onder toeziend oog van burgemeester Bauke Arends was het FC Rijnvogels dat in het eerste kwartier enkele prima mogelijkheden kreeg om de score te openen. Vanaf de aftrap was Robbin van Dijk gevaarlijk, maar de bal rolde uiteindelijk naast. Een schietkans voor Niek Ossevoort bleef ook zonder succes, die werd door Gijs Abbas weggewerkt. Romano van der Stoep had het vizier niet goed staan en schoot naast, terwijl een kopbal van Jaap van Duijn recht in de handen van doelman Danny Koning kwam. De eerste de beste kans voor FC ’s-Gravenzande in de 16e minuut was gelijk raak. Een hoekschop van Sander Koeleman kwam voorbij de tweede paal op het hoofd van Gijs Abbas die de bal uit een moeilijke hoek toch binnen wist te koppen: 1-0.

Vier minuten later was FC Rijnvogels dicht bij de gelijkmaker, maar door een prima redding van Danny Koning op een inzet van Jaap van Duijn bleef de stand zoals die was. De thuisploeg was in de laatste 20 minuten de bovenliggende partij, en ook mogelijkheden kreeg om verder weg te lopen. Een voorzet van Pascal Broch kwam bij Yuri Westhoff, maar zag zijn schot voorlangs gaan en kwam voor de voeten van Frank Broos. Deze gaf de bal af op Sander Koeleman die vervolgens Pascal Broch de mogelijkheid gaf de bal binnen te schieten, maar deze werd tot hoekschop verwerkt door de FC Rijnvogels defensie. Uit een hoekschop was na ruim een half uur spelen David Belic nog gevaarlijk, maar schoot de bal recht in de handen van doelman Jeffrey Verkerk. Ook een inzet van Frank Broos, op aangeven van Sander Koeleman bleef zonder succes. Met zijn voeten wist de FC Rijnvogels doelman zijn schot te keren. Kort voor rust was Patrick Triep nog kansrijk, maar schoot in het zijnet.

Volle winst

FC Rijnvogels probeerde in de tweede helft de stand weer gelijk te trekken en kreeg daarbij ook enkele prima kansen. Het is dat Roy van Leeuwen de bal voor een leeg doel verkeerd raakte anders had dit zeker een doelpunt geweest. Nadat Robbin van Dijk zijn inzet door Danny Koning zag gestopt was het in de 57e minuut wel raak. Door miscommunicatie in de defensie van FC ’s-Gravenzande was het Roy van Leeuwen die vrij op doelman Danny Koning afstormde en het prima afmaakte: 1-1. Hierna golfde het spel weer op en neer. Een kansje voor Yuri Westhoff op aangeven van Sander Koeleman bleef zonder resultaat omdat doelman Jeffrey Verkerk op de juiste plaats stond. Bij de volgende aanval van FC Rijnvogels kwam FC ’s-Gravenzande goed weg toen in een overvol strafschopgebied de bal van de lijn werd weggewerkt. De Katwijkers claimden een doelpunt, maar de scheidsrechter stond er goed voor en ook de vlag van de assistent bleef omlaag. De thuisploeg werd naarmate de tweede helft vorderde toch weer wat sterker. Een uithaal van David Belic ging via buitenkant paal naast en Frank Broos schoot de bal recht in de handen van de FC Rijnvogels doelman. Patrick Triep kon ook nog een keer uithalen, maar met enige moeite stopte de doelman zijn inzet. Hierna nog kansen voor Yuri Westhoff en Frank Broos, maar beiden schoten de bal recht in de handen van doelman Jeffrey Verkerk.

Zes minuten voor tijd kwam toch de 2-1 stand op het scorebord. Na een overtreding op Yuri Westhoff mocht Sander Koeleman, net buiten de 16 meterlijn, op zijn favoriete plekje, een directe vrije trap nemen in de 84e minuut. Met een fraai schot verdween de bal over het FC Rijnvogels muurtje in de rechterhoek achter doelman Verkerk: 2-1. Voor Yuri Westhoff was er nog de mogelijkheid op een grotere voorsprong, maar schoot de bal rakelings over de lat.

In de stand kwam geen verandering meer en komt FC ’s-Gravenzande op 44 punten (vorig jaar stopte de teller op 43 punten) en is nu definitief veilig. Als FC ’s-Gravenzande wat minder nonchalant omspringt met de kansen die ze krijgen, niet alleen in deze wedstrijd, maar ook in voorgaande, is er zeker meer rendement te halen, dus er is nog werk aan de winkel om dit te verbeteren.

Sponsor Man of the Match DEN.HAAN

Balsponsor JV Concrete Solutions   ' In Beton Gegoten Kwaliteit'

Man of the Match Sander Koeleman

Opstelingen