Samet Dag Man of the Match FC 's-Gravenzande - Jodan Boys 2 - 0

Eindelijk weer winst voor FC ’s-Gravenzande

In de 10e competitieronde was De Jodan Boys uit Gouda de tegenstander van FC ’s-Gravenzande. Geen onbekende tegenstander. Zij behaalden tot nu toe 11 punten en spelen wat wisselvallig. Gingen goed van start met 2 overwinningen en 2 gelijke spelen, maar gingen vorige week zaterdag met 4-0 onderuit bij Zwaluwen. Vorig seizoen werd de uitwedstrijd met 1-3 gewonnen, maar thuis moest men de punten aan De Jodan Boys laten. FC ’s-Gravenzande heeft haar draai dit seizoen nog niet gevonden. Er wordt zeker niet onaardig gespeeld, maar het maken van doelpunten lukt nog niet.

Matige eerste helft

In de eerste helft gebeurde er niet veel en was de wedstrijd redelijk in evenwicht zonder veel kansen. De eerste poging was voor De Jodan Boys, toen in de 5e minuut Michel Verkaik over schoot. Na bijna een kwartier spelen de eerste poging voor de thuisploeg. Dennis van Rijn gaf vanaf de rechterkant goed voor, maar Twan van Meerten schoot naast. Tegenvaller was het uitvallen van Gijs Abbas vanwege een hamstringblessure in de 22e minuut, en dat is niet de eerste keer dit seizoen. Zijn vervanger was David Belic. Uit een hoekschop van Sander Koeleman was het Samet Dag die de bal over de lat schoot in de 25e minuut. Een goed lopende aanval via David Belic kwam bij Patrick Triep, die gaf goed voor maar Yuri Westhoff kopte de bal net over, eigenlijk de beste kans voor de thuisploeg in de eerste helft. De Jodan Boys was kort voor rust nog gevaarlijk toen na matig verdedigen Kevin de Vries in het bezit van de bal kwam, maar die schoot de bal hoog over. Met een brilstand ging de rust in, en daar zal ongetwijfeld besproken zijn dat het anders moest.

Eindelijk weer doelpunten
Het was FC ’s-Gravenzande dat na rust het initiatief nam, en dat leverde in de eerste 10 minuten na rust drie kansen op voor Patrick Triep, maar geen doelpunten. Eenmaal schoot hij de bal recht in de handen van doelman Roy Rondeltap, de volgende poging werd door de doelman uit zijn doel geslagen, en bij de derde poging tikte de goalie de bal nog uit de hoek van zijn doel ten koste van een hoekschop. Die hoekschop werd door Sander Koeleman goed genomen en was het Yuri Westhoff die de bal binnenschoot: 1-0, en kwam de verdiende voorsprong op het scorebord.

Ondank dat de thuisploeg het betere van het spel had moest men alert zijn op de soms snelle uitbraken van de gastploeg. Tygo de Berg leek gevaarlijk te worden, maar raakte de bal totaal verkeerd en ging uiteindelijk ver naast. Met nog 20 minuten op de klok was het weer Patrick Triep die kansrijk was, maar schoot de bal weer recht in de handen van de doelman. Eigenlijk zou uit deze situaties veel meer rendement te behalen moeten zijn. Een minuut later was het Yuri Westhoff die op aangeven van Triep klaar stond om het af te maken, maar net niet bij de bal kon komen. Een schot van Twan van Meerten werd door Roy Rondeltap gestopt, Patrick Triep de aangever. Maar de stand werd in de 53e minuut toch verdubbeld, weer uit een hoekschop van Sander Koeleman. De bal viel op de voet van Dirk-Pieter Rietveld en rolde zo het doel in, een eigen doelpunt dus, maar betekende wel een 2-0 voorsprong.

Met nog 7 minuten op de klok en blessuretijd was het doelman Jurrian Jouvenaar die de bal over de lat tikte na een kopbal van Jeroen Borsboom anders had De Jodan Boys zomaar weer terug kunnen komen en had het weer spannend kunnen worden. In de resterende tijd was het Yuri Westhoff die de bal over schoot, terwijl Twan van Meerten vrij kon uithalen, maar de paal een grotere achterstand voorkwam voor de gastploeg. In blessuretijd nog een kansje voor De Jodan Boys, maar Tygo de Berg schoot over en bleef het bij de 2-0 stand.
Eindelijk weer eens vrolijke gezichten na afloop bij de ’s-Gravenzanders, een terechte overwinning waar niets op af de dingen viel. Hopelijk is dit de opmaat voor een betere serie wedstrijden, te beginnen op 23 november als Spijkenisse op bezoek komt.

DEN.HAAN Sponsor Man of the Match

Balsponsor Gako Allround Schoonmaakbedrijf

Samet Dag Man of the Match samen met de Pupil van de week

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Dennis van Rijn (66. Ziko Özdemir), Ardi Luijendijk, Gijs Abbas (22. David Belic), Pascal Broch, Roy Vermolen, Patrick Triep (86. Jan Verduijn), Sander Koeleman, Twan van Meerten, Yuri Westhoff, Samet Dag