Ruben de Groot Man of the Match FC 's-Gravenzande - Jodan Boys 0 - 1

FC 's-Gravenzande - Jodan Boys 0 - 1

FC ’s-Gravenzande verliest van Jodan Boys ondanks veldoverwicht
Bij de start van de derde periode was Jodan Boys uit Gouda de te kloppen tegenstander voor FC ‘s-Gravenzande. In de uitwedstrijd werd het een vrij eenvoudige 1-3 overwinning voor FC ’s-Gravenzande. Jodan Boys kende dan ook een matige 1e periode met slechts 7 punten. Dat deed FC ’s-Gravenzande beter met 22 punten. Maar inmiddels zijn de rollen omgedraaid. De mannen uit Gouda eindigde in de 2e periode met 23 punten samen met Zwaluwen bovenaan en moeten op 30 maart een beslissingswedstrijd spelen wie de winnaar wordt. FC ’s-Gravenzande bleef steken op slechts 9 punten in de 2e periode en is nog op zoek naar de juiste vorm. Het verschil op de ranglijst vooraf was slechts één puntje.

Gezapige eerste helft

Zonder de geblesseerde Patrick Triep was het FC ’s-Gravenzande dat in de eerste helft wel een veldoverwicht had en veelal op de helft van de tegenstander speelde, ook wat mogelijkheden kreeg, maar van echt uitgespeelde kansen was eigenlijk geen sprake. Het ging er allemaal wat gezapig aan toe. Jodan Boys loerde op de counter, maar wisten maar zelden voor het doen van Danny Koning te komen. Een vrije trap van David Belic leverde in de 8e minuut via de doelman een hoekschop op. Een uithaal van Frank Broos werd door doelman Wouter Beukers weggewerkt en een schot van Roy Vermolen werd door hem gestopt. Voor Jodan Boys was Bradley el Idrissi nog kansrijk, maar de bal rolde uiteindelijk achter. Met nog 10 minuten op de klok voor rust haalde Roy Vermolen nog een keer uit die door de doelman van Jodan Boys tot hoekschop werd verwerkt. Uit deze hoekschop was het Ruben de Groot die goed inkopte, maar de bal werd van de lijn gehaald.

Als je zelf niet scoort….

In de aanvang van de tweede helft kwam Jodan Boys er wat meer uit. Eerst was het uit een vrije trap Leroy Brank die de bal naast kopte en een inzet van Yusri el Kandoussi schoot hij naast. Hierna was het toch weer de thuisploeg die wat mogelijkheden kreeg. Uit een hoekschop kopte Gijs Abbas naast en ook Twan van Meerten had het vizier niet op scherp en schoot naast. Na een snelle uitbraak was het in de 63e minuut invaller Menno Roodenburg die de bal in het zijnet schoot. Nadat in de 70e minuut Jorn van Lunteren uit een vrije trap zijn inzet tot hoekschop zag verwerkt was het een minuut later wel raak. Bradley el Idrissi speelde op de rand van de 16 meter drie verdedigers uit en schoot de bal achter Danny Koning: 0-1. In de slotfase was het uit een hoekschop van Sander Koeleman nog Ruben de Groot die de bal goed inkopte, maar via onderkant lat - of was de bal wel over de lijn geweest? - kwam deze weer het veld in. Hoe FC ’s-Gravenzande ook ploeterde en zwoegde om de verdiende gelijkmaker binnen te schieten het lukte niet en gingen de drie punten mee naar Gouda. Door deze nederlaag zakt FC ’s-Gravenzande steeds verder weg op de ranglijst en moet het oppassen dat het niet in de gevarenzone terechtkomt.

Ruben de Groot Man of the Match

Voorzitter Stefan van Vliet van Business Club 's-Gravenzande samen met Teun en Lieke Noordam van balsponsor Noordam overhandigen Ruben de Groot de prijs voor de Man of the Match te besteden bij DEN.HAAN (voorheen 't Haantje).

Sponsor van de Man of the Match

Balsponsor Noordam Plants

Opstellingen

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Danny Koning, Ruben de Groot, Gijs Abbas, Roy Vermolen, Sander Koeleman (80. Rick Boers), Yuri Westhoff, Twan van Meerten, Frank Broos, David Belic (80. Jan Verduijn), Ziko Özdemir (54. Menno Roodenburg), Samet Dag