Roy van Beek Man of the Match FC 's-Gravenzande - HBS 4 - 0

FC 's-Gravenzande herpakt zich

Indrukwekkende minuut stilte voor de wedstrijd
Voorafgaand aan de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan het plotseling overlijden van Henk Boerma op 51-jarige leeftijd op zondag 10 september. Henk was lid van de Businessclub, zijn vrouw is actief bij de supportersvereniging en zijn drie kinderen Thijs, Lois en Aniek spelen allemaal bij FC ’s-Gravenzande. De familie werd veel sterkte toegewenst bij dit enorme onverwachte verlies

Tot nu toe wist FC ’s-Gravenzande maar één schamel puntje binnen te halen, dat was in de eerste wedstrijd tegen ASWH. De wedstrijden tegen SC Feyenoord en sv Poortugaal werden verloren. HBS was de te kloppen tegenstander deze zaterdag voor FC ’s-Gravenzande. Zij staan er veel beter voor met zes punten uit drie wedstrijden. Voorheen speelde FC ’s-Gravenzande in de oefenperiode veelal een wedstrijd tegen HBS, maar daar is dus nu een einde aan gekomen nu men bij elkaar in de competitie is ingedeeld. Een overwinning voor de ’s-Gravenzanders zou zeer welkom zijn, maar of dat ook gaat lukken?

Aantrekkelijke eerste helft

De ene wedstrijd is de andere niet. Ging FC ’s-Gravenzande vorige week bij sv Poortugaal hard onderuit, nu tapte de thuisploeg uit een heel ander vaatje. Met een op enkele plaatsen gewijzigde startopstelling begon men aan de wedstrijd tegen HBS. Tegenvaller was het tijdens de warming-up uitvallen van doelman Edgar Leerdam, hij werd vervangen door Jurrian Jouvenaar. De strijdwijze tegen HBS was wat bijgesteld door trainer Mike Jonk, meer opbouwen van achteruit, en dan loeren op een snelle uitbraak, en die strijdwijze bleek zeer succesvol. De thuisploeg nam vanaf de aftrap het initiatief, al was er eerst nog wel een kansje voor HBS, maar door goed ingrijpen van Tyler Mulder bleef het bij een hoekschop voor HBS die niets opleverde. In de 17e minuut kwam FC ’s-Gravenzande op voorsprong. Een assist van Sil van Ooijen, net over de middenlijn kwam bij Roy van Beek die de bal fraai achter Luc Vorens schoot: 1-0.

Twee minuten later een gevaarlijke uitbraak van Jasper Hooft van HBS, maar de kopbal van Jedsel Markes ging over. Na bijna een half uur spelen was Sil van Ooijen gevaarlijk, maar hij schoot over en aan de andere kant was het Mink Heuting die een poging waagde, maar naast schoot. Nadat Stefan Bruijn zijn inzet door de HBS doelman tot hoekschop zag verwerkt en Frank Broos naast schoot was het in de 44e minuut Frank Broos die na een prima actie van de goed spelende Tyler Mulder de bal binnentikte: 2-0, een mooie opsteker zo vlak voor rust. In blessuretijd nog een poging voor Roy van Beek uit een vrije trap, maar die ging rakelings over de lat. HBS had in de eerste helft maar heel weinig in te brengen, echte kansen waren er nauwelijks.

Stijging op de ranglijst
Dat HBS trainer Ekrem Kahya niet tevreden was over de prestatie van zijn ploeg voor rust bleek uit de drie wissels direct na rust. Maar ook zij konden het verschil niet maken, want in de 48e minuut stond de 3-0 stand op het scorebord. Op een assist van Frank Broos was het Sil van Ooijen die het net wist te vinden.

Nadat Frank Broos in de 57e minuut nog een keer net naast schoot was het zeven minuten later wel raak. Uit een goed uitgespeelde aanval kon invaller Angelo Zwirs de bal voor het doel brengen vanaf de rechterkant. Yuri Westhoff kon hier net niet bij en kwam de bal bij Frank Broos, die bediende Roy van Beek op maat en bracht de stand op 4-0.

De wedstrijd was toen gespeeld, HBS was niet bij machte om echt iets terug te doen. Er was nog wel een poging voor Sem Reuser uit een vrije trap, maar die ging hoog over. Pech was er voor Timo Ploemen, net in het veld liep hij een blessure op aan zijn hoofd en lag het spel geruime tijd stil. Na wat plak en knipwerk van verzorger Chris Olie kon hij uiteindelijk toch verder en kon hij de bal nog een keer voor het doel brengen, maar hieruit kopte Yuri Westhoff naast. Er was zeker tijd voor een behoorlijk aantal minuten blessuretijd, maar toen de klok van het scorebord op 90 minuten sprong floot scheidsrechter van der Vaart af, dit misschien ook wel tot opluchting van HBS, die de tweede helft eigenlijk geen enkele serieuze kans wist te creëren en niets heeft laten zien.

Een prima resultaat dus voor FC ’s-Gravenzande, dat nu van de laatste plaats af is en met vertrouwen de thuiswedstrijd volgende week tegen Westlandia tegemoet kan zien.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Pascal Broch, Roy Vermolen (70. Zeger van Antwerpen), Bram Sommeling (76. Timo Ploemen), Twan van Meerten, Stefan Bruijn (64. Rick Boers), Frank Broos, Roy van Beek, Patrick Fonseca, Sil van Ooijen (64. Angelo Zwirs), Tyler Mulder (64. Yuri Westhoff)

Opstelling HBS: Luc Vurens, Ian Baggerman, Sieb Verheul, Noah Quinten Abid, Ebi Broug (46. Ivan Spijkstra), Jedsel Markes (66. Matthieu van den Assem), Mink Heuting, Luca van Leeuwen (46. Sem Reuser), Jasper Hooft (46. Jimmy Roberti), Mathijs Harthoorn, Niels van Pelt (66. Fabian Hilpert)

Scheidsrechter: dhr. Eric van der Vaart uit Soesterberg, assistenten: dhr. Elco van Gurp uit Stad aan het Haringvliet en dhr. Dave van ’t Veer uit Oud-Beijerland

Roy van Beek Man of the Match