Rick Boers Man of the Match FC 's-Gravenzande - WNC 2 - 2

Winst weggegeven in blessure tijd

Een eerste helft waarin de thuisploeg de bovenliggende partij was, verzuimde dit in de score tot uitdrukking te brengen en de tegenstander via een “lucky corner” op 0-1 zag komen.

Een tweede helft waarin beide ploegen meer aan elkaar gewaagd waren, FC ’s-Gravenzande de achterstand desondanks wist om te buigen in een 2-1 voorsprong en in blessuretijd de winst alsnog uit handen gaf. Daarmee is de wedstrijd FC ’s-Gravenzande – WNC wel zo’n beetje samengevat.
Op de ranglijst ontliepen beide ploegen elkaar tot vandaag qua positie nauwelijks (nr  9 tegen nummer 10), maar qua punten wel degelijk, namelijk 30 voor FC ’s-Gravenzande en 24 voor de Waardenburg Neerijnen Combinatie. Voor de thuisploeg zou winst betekenen dat het gat 9 punten werd en er toch nog stiekem naar boven gekeken kon worden. Voor de Waardenburgers zou winst een klein beetje afstand tot de gevarenzone betekenen. Het werd dus een gelijkspel (het derde op rij voor de ’s-Gravenzanders), waar beiden weinig mee opschoten.

In de eerste helft waren de kansen dus voor FC ’s-Gravenzande, maar Frank Broos, Yuri Westhoff en Roy van Beek wisten nooit tot echt gevaarlijke schoten te komen, Hun inzetten waren dan wel te zacht (waardoor ze een makkelijke prooi voor WNC-keeper van Loon waren) dan wel misten de juiste richting (en gingen dus naast of over). Ook kopkansen voor Frank Broos en Angelo Zwirs leverden geen doelpunten op.
Doordat Matthijs van Gessel in de 17e minuut met een corner “in enen” wel het doel wist te vinden (wat dus de titel “lucky shot” wel verdiende) en Bram Sommeling na balverlies van de FC en een snelle uitval daarna van WNC, met een ultieme ingreep een tweede tegengoal wist te voorkomen, werd de rust met de 0-1 stand bereikt.
In de tweede  helft wisselde trainer Richard Middelkoop een verdediger (Bram Sommeling) voor een aanvaller (Stefan Bruijn) en dat had resultaat. In de 60e minuut wist de invaller een voorzet van Twan van Meerten met een mooie omhaal tot doelpunt te promoveren: 1-1. Daarna konden nog enkele kansen voor de thuisploeg genoteerd worden, maar Frank Broos, Stefan Bruijn en Roy van Beek wisten die niet in doelpunten om te zetten. WNC stelde daar twee mogelijkheden voor Gideon Emanuels tegenover maar eerst werd zijn doelpunt afgekeurd wegens buitenspel en even later ging zijn inzet, na een snelle uitbraak over links, voorlangs het ’s-Gravenzandse doel.
Vanuit een ogenschijnlijk weinig kansrijke situatie kwam alsnog de 2-1 op het scorebord. Frank Broos, die tot dan toe grossierde in mislukte schoten, haalde in de 72e minuut op goed geluk maar eens van 25 meter afstand uit en zag, wellicht ook tot zijn eigen verbazing, de bal stijf langs de paal in het WNC-doel verdwijnen: 2-1.
De klok stond al 5 minuten op 90:00 en de 3 punten werden al gekoesterd ….. en toen viel alsnog de 2-2. Had er gefloten moeten worden voor een overtreding, stond er iemand hinderlijk buitenspel bij de doeltreffende inzet? Niet volgens de arbitrage, en dus werd het doelpunt van Niels de Kock, die de bal vanaf de rand 16 over iedereen heen in het doel lepelde, geteld. En kon FC ’s-Gravenzande het dus alleen zichzelf verwijten dat het de overwinning uit handen gaf.
Opstelling FC ’s-Gravenzande
Jouvenaar, Boers, van Unen, Broch, Vermolen, Sommeling (46: Bruijn), Westhoff (79: Zwaanswijk), van Meerten, Zwirs (75: Klepke), Broos, van Beek (75: Mulder)
Opstelling WNC
Van Loon, van Doremalen, Soepnel, N. Sanaky, J. Sanaky (65: Allaoui), van Kranenburg, de Kock, Ouaddouh (78: Weidema), van Gessel, Emanuels, Taboada

Scheidsrechter: M.R.G. Vink uit Oosterhoiut
Assistent scheidsrechters: A. Dorsman uit Barendrecht en B.B. Cetin uit Zwijndrecht

Rick Boers ontvangt van de vice voorzitter van de Business Club 's-Gravenzande Rens de Jonge de prijs voor de Man of the Match van het Haantje en de RED Barbers

Ramon v.d. Sar, zoon van Sar Wandhangers ontvangt van de Man of the Match Rick Boers als balsponsor de wedstijdbal

Jan van Geest is de winnaar van de Koning Sport FC-BC poule en ontvangt van Rens de Jonge de bijbehorende prijs.