Jurrian Jouvenaar Man of the Match FC 's-Gravenzande - VOC 2 - 1

Zwaar bevochten overwinning

In de negende competitieronde was het Rotterdamse Volharding Olympia Combinatie de tegenstander van FC ’s-Gravenzande. VOC staat met 9 punten op de achtste plaats, FC ’s-Gravenzande op een gedeelde derde plaats met 14 punten. VOC was de afgelopen jaren een regelmatige tegenstander van FC ’s-Gravenzande in oefenwedstrijden. In de strijd om de districtsbeker werd in 2014 verloren, het werd toen 0-2. VOC wist de laatste twee wedstrijden winnend af te sluiten en zal er ongetwijfeld alles aan doen om ook nu de volle buit mee te nemen, FC ’s-Gravenzande wil uiteraard de punten in eigen huis houden om te proberen zich nog wat vaster in de kopgroep te nestelen.

Voorsprong bij rust

FC ’s-Gravenzande kampt nog steeds met een behoorlijk aantal blessures, Roy Vermolen, Tyler Mulder, Pascal Broch, Patrick Fonseca en Ardi Luijendijk moesten vanaf de zijlijn toekijken en het was toch weer wat puzzelen voor trainer Mike Jonk om de juiste opstelling te formeren. Maar uiteindelijk stonden er toch weer elf spelers in het veld in een poging de punten in eigen huis te houden.In de eerste 30 minuten gebeurde er eigenlijk niet zoveel. Uit een vrije trap was het voor VOC Wouter van der Loo die goed inschoot, maar doelman Jurrian Jouvenaar voorkwam een achterstand. Ook FC ’s-Gravenzande was gevaarlijk uit een vrije trap na bijna een half uur spelen. Roy van Beek schoot goed in, maar Sil van Ooijen kon net niet bij de bal komen.

In eerste instantie ging de wedstrijd gelijk op, maar gaandeweg werd de thuisploeg sterker. Roy van Beek zag zijn inzet via de voet van een verdediger over de lat gaan en uit een hoekschop was het Stefan Bruijn die de bal kon inkoppen, maar werd weggewerkt door doelman Kristian van den Man.

Vervolgens kwam de bal voor de voeten van Roy van Beek die vanaf de punt 16 kon inschieten, maar de bal over zag gaan. In de 33e minuut kwam FC ’s-Gravenzande op een verdiende voorsprong. Een verre ingooi van Rick Boers kwam bij Sil van Ooijen, die kon met links uithalen en liet de doelman kansloos: 1-0.

Zes minuten later een prima actie van Frank Broos aan de linkerkant, hij leek op het doel af te stevenen, maar werd onreglementair gestopt in het strafschopgebied door Kas Dullemans en dus ging de bal op de stip.

Wie anders dan Broos zelf nam deze penalty en zorgde voor de 2-0 voorsprong. Voor rust nog twee kansjes voor VOC. Ruben Monteiro Soares schoot eerst naast en een vrije trap van hem zag hij met moeite gestopt door Jurrian Jouvenaar

Andere tweede helft
In de tweede helft had FC ’s-Gravenzande niet heel veel meer in te brengen, al was er eerst nog wel een kansje voor Sil van Ooijen, maar die schoot de bal rakelings over de lat. Hierna een aantal mogelijkheden voor VOC om wat terug te doen. Bas van der Storm schoot naast en Ruben Monteiro Soares zag zijn inzet door de ’s-Gravenzandse doelman weggewerkt. Af en toe wist de thuisploeg wat onder de druk uit te komen, zo was er in de 61e minuut nog een poging van Roy van Beek, maar de VOC-doelman voorkwam een grotere voorsprong voor de thuisploeg

De druk van VOC nam steeds verder toe. Eerst stopte de prima keepende Jurrian Jouvenaar nog een inzet van Tom Kuil maar in de 67e minuut kwam toch de aansluitende treffer. Bas van der Storm kopte de bal onhoudbaar binnen: 2-1. Er volgde een spannende slotfase waarbij het alle kanten op kon.

De laatste kans diep in blessuretijd was voor de thuisploeg. De VOC doelman ging ook mee naar voren, de aanval werd afgeslagen en Angelo Zwirs had nog de kans de bal in een leeg doel te schieten, maar deze viel uiteindelijk op het net over de lat. Een zwaarbevochten zege voor FC ’s-Gravenzande, maar uiteindelijk bleven de punten in eigen huis en staat FC ’s-Gravenzande nu op een gedeelte tweede plaats, al heeft Zwaluwen door de afkeuring wel een wedstrijd minder gespeeld.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Rick Boers, Timo Ploemen, Bas Sommeling (74. Kilian Berkhout), Bram Sommeling, Twan van Meerten, Stefan Bruijn (74. Jorik Koppers, Frank Broos, Roy van Beek, Frank Broos (46. Angelo Zwirs), Sil van Ooijen (58. Yuri Westhoff), Zeger van Antwerpen

Opstelling VOC: Kristian van den Tempel, Joost van der Loo, Kas Dullemans, Juanito Sequeira, Ruben Monteiro Soares (61. Matthijs van den Bos), Yannick Koevermans, Bas van der Storm, Wouter van der Loo (48. Tim Zeller), Tom Kuil, J.B. Straetemans, Sebastiaan Poggio

Scheidsrechter: dhr. Daniël Drost uit Tilburg, assistenten dhr. Mario Kwaytaal en dhr. Ruben Welter

Jurrian Jouvenaar Man of the Match

Jurrian Jouvenaar ontvangt van BC  voorzitter Jan Willem van der Meer samen met de pupil van de week Luuk van Scheijndel de prijs behorend bij de Man of the Match mede mogelijk gemaakt door het Haantje, Red Barbers, Pillow buddies en Ontwerp-Zelf

Balsponsor Consuls

Balsponsor en vice voorzitter Dirk Valstar van Consuls ontvangt van voorzitter van de BC Jan Willem van der Meer en Jurrian Jouvenaar de bijbehorende wedstrijd bal.