Jurrian Jouvenaar Man of the Match FC 's-Gravenzande - v.v. Capelle 2 - 1

FC ’s-Gravenzande breekt de ban tegen Capelle

Zou het nu eindelijk wel lukken? Dat was de vraag voorafgaand aan de wedstrijd FC ’s-Gravenzande – Capelle. De gastploeg is goed van start gegaan met twee gewonnen wedstrijden, een gelijkspel en een verliespartij. FC ’s-Gravenzande moet nog het eerste doelpunt scoren dit seizoen en ook het eerste puntje binnenhalen. Er wordt de laatste wedstrijden zeker niet onaardig gevoetbald, alleen het scoren lukt (nog) niet. Vorig seizoen wist FC ’s-Gravenzande in Capelle op de valreep de volle winst binnen te halen, maar in de thuiswedstrijd ging men met 0-3 onderuit.

Voorsprong op slag van rust

Eindelijk, de hatelijke ’nullen’ zijn weggewerkt, al ging het zeker niet zonder slag of stoot en bleef het tot de laatste minuut spannend. De wedstrijd leek op een puntendeling af te steven, maar diep in blessuretijd besliste de thuisploeg anders. FC ’s-Gravenzande kon geen beroep doen op Roy Vermolen (scheurtje middenvoetsbeentjes), Twan van Meerten (botkneuzing) en David Belic (hamstringblessure) dus was het elftal op een aantal posities gewijzigd.
Het was Capelle dat in de eerst helft enkele prima kansen kreeg om op voorsprong te komen, maar verzuimde die af te maken. Uit een voorzet van Luuk Kraaijeveld in de 8e minuut wat het Pascal Broch die de bal kon wegwerken, en uit een hoekschop van Julian Agatowski kwam de bal goed voor het doel maar kon uiteindelijk worden weggewerkt door de verdedigers. In de 20e minuut was hij weer gevaarlijk uit een vrije trap na een overtreding van Jordi Klepke, maar via de vuisten van doelman Jurrian Jouvenaar werd de bal weggewerkt. De thuisploeg kreeg in de eerste helft eigenlijk nauwelijks kansen, het was eigenlijk wachten totdat Capelle de eerste treffer zou binnenschieten. Nadat Samet Dag goed ingreep voordat Joseph Concalves gevaarlijk kon worden, was het Julian Agatowski die uit een hoekschop de bal voor het doel bracht. De bal caramboleerde wat heen en weer en was het Kevin van la Parra die de bal via de paal in het doel schoot. Maar de grensrechter stak zijn vlag omhoog wegens buitenspel en ging deze treffer tot woede van enkele Capelle spelers niet door.

Samet Dag soort 1 - 0

Nadat Ardi Luijendijk een voorzet van Luuk Kraaijeveld tot hoekschop had verwerkt gebeurde het in de slotminuut van de eerste helft aan de andere kant. Een prima hoekschop van Yordi Klepke werd door Samet Dag snoeihard binnengekopt: 1-0. De eerste treffer in de competitie was een feit.

Winst diep in blessuretijd

Ook in de tweede helft kreeg Capelle de betere kansen, maar mede door uitstekend keeperswerk van Jurrian Jouvenaar bleef FC ’s-Gravenzande overeind. De doelman stopte eerste een snoeiharde inzet van Kevin van la Parra en Eric Jansen schoot over. Hierna had een van de grensrechters verzorging nodig vanwege een vuiltje in een van zijn lenzen en verdween het arbitrale trio even van het veld. Gelukkig kon het spel na zo’n zeven minuten weer verder. Helaas moest in de 60e minuut ook Patrick Triep geblesseerd van het veld, zijn vervanger was Rick Boers. Nadat Boris Letterie zijn inzet door de FC ’s-Gravenzande doelman zag gestopt kwam Capelle weer op gelijke hoogte. Uit de talrijke hokschoppen die zij mochten nemen was het in de 72e minuut Jelle Pollemans die de bal binnenkopte: 1-1. Hierna was het de thuisploeg dat zowaar ook wat mogelijkheden kreeg en alsnog probeerde de volle winst binnen te halen. Een voorzet van Jan Verduijn was net niet goed genoeg en zodoende konden Yuri Westhoff en Rick Boers niet bij de bal komen. Ook Rick Boers was nog kansrijk uit een voorzet van de rechterkant, maar kopte de bal over de lat. Maar ook Capelle zou graag de drie punten mee willen nemen. Na een fout in de defensie was het invaller Philippe den Hartog die de bal over de lat schoot en Jerry Scholman zag zijn inzet door Jurrian Jouvenaar gestopt..

Rick Boers scoort 2 - 1
De wedstrijd leek diep in blessuretijd op een puntendeling af te stevenen, maar in de allerlaatste minuut was er een op maat gegeven voorzet van Jan Verduijn die door Rick Boers werd binnengekopt en zo de eindstand op 2-1 in ’s-Gravenzands voordeel bepaalde.

Eindelijk dus de hatelijke ’nullen’ weggewerkt, en nu hopen dat dit de aanzet is voor een opmars om weg te komen van de onderste plaatsen

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Ardi Luijendijk, Gijs Abbas, Pascal Broch, Patrick Triep (64. Rick Boers), Sander Koeleman, Yuri Westhoff, Yordi Klepke (67. Menno Roodenburg), David Belic, Samet Dag, Ziko Özdemir (46. Dennis van Rijn), Jan Verduijn
Opstelling Capelle: Massimo van Ewijk, Jelle Pollemans, Leon Krznaric, Boris Letterie, Rutger de Bos, Jerry Scholman, Eric Jansen (91. Omar Gomez Shee), Julian Agatowski, Kevin van la Parra (70. Jessie Oostrum), Joseph Gonçalves (89. Philippe den Hartog), Luc Kraaijeveld
Scheidsrechter: dhr. Bernard Elissen uit Udenhout, assistenten: dhr. Laurens Maas uit Oosterhout en dhr. Samir Aboujid uit Bussem