Jurrian Jouvenaar Man of the Match FC 's-Gravenzande - ARC 3 - 0

Tij gekeerd na kwart wedstrijd

De afloop van wedstrijden tegen ARC zijn vaak onvoorspelbaar voor FC ’s-Gravenzande. Zij zijn al een reeks van jaren een bekende tegenstander. Vorig seizoen wist FC ’s-Gravenzande tweemaal te winnen, maar in de eerste uitwedstrijd van dit seizoen werden de ’s-Gravenzanders met een 4-1 nederlaag naar huis gestuurd. Op de ranglijst is het verschil twee punten in het voordeel van ARC, beide ploegen zullen zich in kop van de ranglijst willen nestelen, dus zeker een wedstrijd waar het ergens om gaat.

Voorsprong bij rust

Wat kan een wedstrijd soms raar lopen. In het eerste kwart van de wedstrijd had FC ’s-Gravenzande eigenlijk helemaal niets in te brengen. Het is dat ARC slordig met de kansen omsprong, anders had het al na twee minuten op voorsprong kunnen staan toen Yassin Kaabouni de bal voorlangs schoot en niemand van de gastploeg het laatste tikje kon geven. In de achtste minuut weer een enorme kans, maar Patrick Fonseca kopte de bal van de doellijn. Mede dankzij prima keeperswerk van Jurrian Jouvenaar voorkwam hij een treffer op een inzet van Yassin Kaabouni, en na een vrije trap van hem was het weer de doelman die de bal uit de hoek van zijn doel tikte, wel ten koste van een hoekschop. Ook was hij weer gevaarlijk uit een vrije trap, maar ook nu stond Jouvenaar op de juiste plaats. Ook een inzet van Neal Arnoldus bleef zonder succes voor ARC, ook die stopte de doelman.
 Pas na 25 minuten viel de eerste kans voor FC ’s-Gravenzande te noteren, een voorzet van Patrick Fonseca werd door Twan van Meerten goed ingeschoten, maar Mike van Vliet had daar niet zoveel moeite mee. Hierna weer twee uitgelezen kansen voor ARC. Timo de Graaf schoot uit een vrije trap de bal tegen de lat en na ruim een half uur spelen was het weer de doelman van FC ’s-Gravenzande goed ingreep waardoor de Graaf niet wist te scoren.

In het laatste kwartier hervond de thuisploeg zich en was wat meer op de helft van ARC te vinden. Een inzet van Roy van Beek werd tot hoekschop verwerkt en dat was ook het geval toen Frank Broos een keer kon uithalen. Hij was kort voor rust nogmaals gevaarlijk, maar kopte de bal in het zijnet. Het was in de 45e minuut toen FC ’s-Gravenzande het net wist te vinden. Een vrije trap van Roy van Beek werd door Twan van Meerten binnengeschoten, al werd de bal wel van richting veranderd: 1-0

Op dat moment zeker tegen de verhouding in, maar niemand die daarom treurde. In blessuretijd wist ARC nog wel te scoren, maar die treffer ging niet door vanwege buitenspel.

Een herboren thuisploeg
Het is natuurlijk altijd lekker als je kort voor rust op voorsprong komt, maar hoe zal een tweede helft verlopen. De thuisploeg gooide echter alle schroom van zich af en de toeschouwers zagen een herboren FC ’s-Gravenzande dat frank en vrij speelde. Een schot van Frank Broos ging nog hoog over. Vervolgens schoten Yuri Westhoff en Angelo Zwirs de bal tegen de paal, toen de thuisploeg in de 54e minuut de marge wist te vergroten. Op aangeven van Twan van Meerten na een ’korte corner’ was het Frank Broos die voor de 2-0 stand zorgde.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ARC helemaal geen kansen meer kreeg, Een inzet van Yassin Kaabouni werd door Jurrian Jouvenaar gestopt, en door goed ingrijpen van Rick Boers werd een bijna zekere treffer voor ARC voorkomen. Maar hierna was het toch FC ’s-Gravenzande dat het gevaarlijkst was. Eerst was het nog Yuri Westhoff, die op aangeven van Roy Vermolen niet wist te scoren. In de 68e minuut kwam Joseph Goncalves in het veld voor Angelo Zwirs, bij zijn eerste balcontact was het direct raak toen hij de bal binnenkopte na een voorzet van Yuri Westhoff: 3-0.

Met een aantal wissels probeerde ARC nog een andere wending te geven aan de wedstrijd, maar ook nu was het doelman Jouvenaar die niet te passeren bleek, invaller Huib Oversloot van ARC zag zijn inzet gestopt en even later redde hij weer prima op de doellijn. Voor de thuisploeg was Frank Broos nog gevaarlijk uit een hoekschop, hij kopte goed in, maar de ARC doelman stond op de juiste plaats. Na nog een kans voor ARC van Huib Oversloot, maar weer stond Jouvenaar op de juiste plaats, was er twee minuten voor tijd nog een kans voor Yuri Westhoff, op aangeven van Rick Boers, maar die bal kwam recht in de handen van de ARC doelman.
We zeiden het al aan het begin van dit verslag, een wedstrijd kan soms raar lopen, je zit te wachten op de eerste tegentreffer en dan win je met 3-0. Door dit resultaat steeg FC ’s-Gravenzande naar de vijfde plaats op de ranglijst.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Rick Boers, Ardi Luijendijk, Roy Vermolen (77. Nick Ruigrok), Bram Sommeling, Yuri Westhoff, Twan van Meerten (86. Yordi Klepke), Angelo Zwirs (66. Joseph Goncalves), Frank Broos (77. Pascal Broch), Roy van Beek, Patrick Fonseca

Opstelling ARC: Mike van Vliet, Derek Prins (72. Thijs Spanjer), Boyd Baatje, Niek Ossevoort (10. Huib Oversloot), Neal Arnoldus, Arjan Ouwendijk (59. Luca Tarani), Pepijn Kooij, Lilinho Martins Da Silva, Tjerk Ligtvoet, Yassin Kaabouni (72. Lars van IJzendoorn), Timo de Graaf (59. Matthijs de Oude)

Scheidsrechter: dhr. Louis Duarte uit Rhoon, assistenten dhr. Murat Yanat uit Wageningen en dhr. Chris Hoogland uit Wijdenes

Jurrian Jouvenaar Man of the Match

BC voorzitter Jan Willem van der Meer met vlnr Balsponsor Aad Baatje en kleinzoon Boyd Baatje (speler no. 15 van ARC) Jurrian Jouvenaar Man of the Match en Balsponsor Joop Batist van Fleur 89

John en Antoinette van Alphen nemen door diverse omstandigheden afscheid van de Business Club. Jan Willem van der Meer bedankt beide namens de Business Club 's-Gravenzande voor hun inbreng en inzet van de afgelopen jaren.

Jan Willem van der Meer overhandigt Ab van Heijningen als winnaar van de BC Koning Sport Poule de bijbehorende prijs