Jan Verduijn Man of the Match FC 's-Gravenzande - Achilles '29 5 - 0

FC ’s-Gravenzande doet wat het moet doen

De nummer 14 tegen de nummer 16 of wel FC ’s-Gravenzande met 10 punten tegen Achilles’29 uit Groesbeek met slechts 1 punt. Beide kunnen de punten dus hard gebruiken en moest de thuisploeg gewoon winnen om weg te komen uit de onderste regionen. Niet alleen sportief verkeren de Groesbekers in zwaar weer, ook op organisatorisch gebied loopt het allemaal niet lekker. Achilles’29 kan momenteel hun wedstrijden niet spelen op het eigen sportpark, zij liggen in de clinch met de familie Derks. De familie wilde van Achilles ’29 een profclub maken, maar dat ging helemaal mis de afgelopen jaren. De familie, die eigenaar is van het complex, heeft dit tot verboden terrein verklaard voor Achilles’29. Op sportpark De Heikant is zelfs al een gedeelte van het kunstgrasveld verwijderd, zodat er niet meer gevoetbald kan worden. Eigenlijk te triest voor woorden, hopelijk komt er snel een oplossing.
Bij Roy Vermolen is een breukje in de enkel vastgesteld terwijl de schade aan de banden nog moet worden vastgesteld, dus die zal voorlopig vanaf de zijlijn moeten toekijken.

Eenzijdige wedstrijd

In een wel heel eenzijdige wedstrijd behaalde FC ’s-Gravenzande een ruime overwinning op hekkensluiter Achilles’29. Al direct vanaf de aftrap was Twan van Meerten gevaarlijk, maar zijn inzet werd weggewerkt. Kort hierna wist FC ’s-Gravenzande nadat Jan Verduijn de bal koppend voor het doel bracht en Yuri Westhoff raak schoot wel te scoren. De scheidsrechter wees ook naar het midden, maar op appelleren van de Achilles’29 spelers stak de grensrechter alsnog zijn vlag omhoog en werd de treffer afgekeurd, waarschijnlijk door hinderen van de doelman.

Maar in de 9e minuut was het wel raak toen Patrick Triep na een fraaie rush de bal stijf naast de rechterpaal in het doel schoot en doelman Patryk Marcin Prus kansloos liet: 1-0. Na een kwartier spelen was het Sander Koeleman die de bal goed voorgaf en Jan Verduijn het afmaakte: 2-0.

Ook hierna kreeg de thuisploeg enkele goede mogelijkheden de score verder op te voeren. Een schot van Ardi Luijendijk viel net over de lat op het net en op aangeven van Jan Verduijn schoot Patrick Triep over. In de 35e minuut mocht Patrick Triep een hoekschop nemen en die werd door Ardi Luijendijk feilloos binnen geschoten: 3-0.

Nadat op aangeven van Samet Dag middenvelder Twan van Meerten de bal over kopte, was er zowaar in de 43e minuut een eerste poging van Achilles’29. Chris Sangi zag zijn inzet echter door doelman Jurrian Jouvenaar gepakt. Nadat een poging van Yuri Westhoff op aangeven van Patrick Triep zonder succes bleef, was er voor mannen uit Groesbeek nog een mogelijkheidje, maar in het schot van Isaac Quaye zat weinig overtuiging en was een makkelijke prooi voor de doelman van de thuisploeg

Voorsprong niet meer in gevaar

Ook in de tweede helft had Achilles’29 helemaal niets in te brengen en was FC ’s-Gravenzande constant op de helft van de tegenstander te vinden. Zij creëerden eigenlijk ook in de tweede helft geen enkele serieuze kans. Twan van Meerten schoot op aangeven van Jan Verduijn over, laatstgenoemde was zelf ook nog kansrijk op aangeven van Yuri Westhoff, maar geen doelpunten. Dat was wel het geval in de 61e minuut toen Jan Verduijn goed voorgaf en Yuri Westhoff het afmaakte: 4-0.

Nadat Sander Koeleman zijn schot in het zijnet zag belanden kwam in de 81e minuut de eindstand van 5-0 op het scorebord toen Yuri Westhoff een voorzet van Patrick Triep goed afrondde. De enige mogelijkheid voor de gastploeg om nog wat terug te doen kwam uit een vrije trap van Onur Gencalioglu, maar die werd goed gepakt door de doelman van FC ’s-Gravenzande.
Tot Man of the Match werd Jan Verduijn uitgeroepen.

Natuurlijk was iedereen terecht blij na deze ruime overwinning, maar veel waarde moet er ook niet aan gehecht worden, want Achilles’29 speelde wel onthutsend zwak en staan dan ook niet voor niets met slechts één punt op de laatste plaats. Maar wie weet geeft dit vertrouwen in de laatste wedstrijd voor de winterstop, zaterdag uit bij DHSC in Utrecht.

Sponsor van the Man of the Match

Balsponsor Consuls

Jan Verduijn Man of the Match

Jan Verduijn ontvangt van vice voorzitter Bas Voermans van Business Club 's-Gravenzande de prijs beschikbaar gesteld door DEN.HAAN