Frank Broos Man of the Match FC 's-Gravenzande - Capelle 1 - 1

FC ’s-Gravenzande blij met één punt

De historie laat zien dat Capelle altijd een lastige tegenstander is voor FC ’s-Gravenzande. In de laatste vier wedstrijden, 2x uit en 2x thuis, werd drie keer verloren en slechts één keer een puntje gehaald. In die drie winstpartijen trok Capelle de winst steeds in de slotfase naar zich toe.
Capelle is ook een ploeg die van oudsher meedraait in de bovenste regionen, maar dit seizoen is daar nog geen sprake van. Bij aanvang van deze wedstrijd stond de ploeg op een schamele 9e plaats met 7 punten uit 6 wedstrijden. FC ’s-Gravenzande vonden we direct daarboven terug, op de 8e plaats met 10 uit  6.
Voorafgaand aan de wedstrijd werd Frank Broos in het zonnetje gezet. Hij trad maar liefst 250 keer eerder aan in het eerst elftal van FC ’s-Gravenzande, vandaag was wedstrijd nummer 251

Al in de 1e minuut kreeg de thuisploeg de kans om de score te openen, maar op aangeven van Frank Broos schoot Yuri Westhoff recht op keeper van Splunter die de inzet daardoor makkelijk kon keren. Het zou één van de schaarse hoogtepunten van deze wedstrijd blijken, waarin beide ploegen uitermate moeizaam tot het creëren van kansen wisten te komen.
Capelle deed dat in de 24e minuut wel een keer en toen was het ook direct raak. Bij een corner kon verdediger Jelle Pollemans bij de tweede paal ongehinderd inkoppen: 0-1.
Voor beide ploegen kon in het eerste bedrijf nog één keer een mogelijkheid genoteerd worden. Christiaan Dabaghian kopte in de 26e minuut na een corner goed in, maar keeper Jouvenaar kon die inzet eenvoudig pakken.
FC ’s-Gravenzande zette haar schaarse hoogtepunt zowaar om in de gelijkmaker. Een slechte hoekschop van Twan van Meerten werd door Yuri Westhoff volledig gemist en kwam daardoor voor de “slechte” linkervoet van jubilaris Frank Broos die, waarschijnlijk ook tot zijn eigen verbazing, de bal via de onderkant van de lat tegen het net zag belanden: 1-1.

In de tweede helft speelde de wedstrijd zich grotendeels af op de ’s-Gravenzandse speelhelft. Capelle wist vanuit dat overwicht echter geen echte kansen, laat staan doelpunten te creëren. De thuisploeg zette er enkele vlotte counters tegenover, maar bij met name de ingevallen Sil van Ooijen en dezelfde Frank Broos werden die niet in echte kansen, laat staan doelpunten, omgezet.
Fanny Waandels had in de 77e minuut nog de beste kans om Capelle aan de overwinning te helpen, maar stuitte in twee instanties op doelman Jouvenaar. Het zou ook teveel van het goede geweest zijn, in een wedstrijd waarin geen van beide ploegen aanspraak mocht maken op de drie punten.

Vanwege het Capelse overwicht was het voor de ’s-Gravenzanders ondanks alles nog wel billen knijpen, zeker gezien het feit dat scheidsrechter Verhoeve uit Barendrecht maar liefst 11 minuten extra liet spelen. Volkomen terecht overigens, vanwege de vele langdurige blessurebehandelingen. Capelle wist echter ook in een tweede helft van 56 minuten het net niet opnieuw te vinden, waardoor beide ploegen afsloten op 1-1. Een uitslag waar FC ’s-Gravenzande simpelweg blij mee moest zijn.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jouvenaar, Broch (67: Ploemen), Sommeling, Westhoff (67: van Ooijen), van Meerten, Bruijn (67: Zwirs), Broos, van Beek, Fonseca (94: Koppers), van Antwerpen, Mulder

Opstelling Capelle: van Splunter, Pape, Pollemans, van Eijk, Edwards, Purvis (72: Waandels), Bosscha (46: el Mahjoubi), van der Heijden, Kassels, Dabaghian (85: Lajci), de Regt

Scheidsrechter: Giovanni Verhoeve uit Barendrecht

Frank Broos Man of the Match

Frank Broos ontvangt van BC vice voorzitter Rens de Jonge samen met de pupil van de week de prijs behorend bij de Man of the Match mede mogelijk gemaakt door het Haantje, Red Barbers, Pillow buddies en Ontwerp-Zelf

Bal sponsor Cool Control

Balsponsor Rob Mulder van Cool Control ontvangt van vice voorzitter Rens de Jonge de bijbehorende wedstrijd bal.