FC ’s-Gravenzande wint Sir Winston Cup

•Bekijk hier de wedstrijdfoto's.
•Videoverslag WOS

Op sportpark Houtrust, de thuishaven van sv Scheveningen, vonden de finales plaats van de toernooien die gespeeld zijn in de strijd van het Haaglanden Voetbal Toernooi. Als sluitstuk hiervan was de finale tussen FC ’s-Gravenzande en DHC (Delfia Hollandia Combinatie) om de Sir Winston Cup.

DHC werd in de eerste ronde vrijgeloot, vervolgens werd gewonnen van Oliveo met 1-3, HBS met 0-1 en Westlandia (zo) met 4-3. FC ’s-Gravenzande bereikte de finale door met 3-1 te winnen van TAC’90, tegen Westlandia (za) werd het 2-2 en brachten penalty’s de beslissing, vervolgens werd met 3-1 gewonnen van Forum Sport en met 3-2 van sv Nootdorp.

DHC heeft lang meegedaan om promotie naar de hoofdklasse zondag, maar moest in de 3e ronde uiteindelijk afhaken. Voor FC ’s-Gravenzande zit de competitie er al een poosje op en speelde op Hemelvaartsdag de wedstrijd om de districtsbeker van West II tegen Ter Leede die met 0-4 werd gewonnen. Hoe precies de krachtsverhoudingen lagen was vooraf alleen maar gissen, maar uiteraard wilden beide ploegen deze beker graag mee naar huis nemen.

Lees het wedstrijdverslag van Jan Hoogenraad