Business Club brengt bezoek aan Blankenburg verbinding

Business Club ’s-Gravenzande heeft op 21 september jl. een bezoek gebracht aan de Blankenburg verbinding

Na ontvangst met koffie en thee in het Informatiecentrum Blankenburgverbinding heeft de voorlichter van het project een uitgebreide presentatie met technische uitleg verzorgt van de verschillende bouw onderdelen.

Zoals de inritten van de Hollandtunnel met de verdiepte ligging en de verbreding van de A20 met knooppunt Vlaardingen en Rozenburg, de bouw en het afzinken van de Maasdelta tunnel en de bouw van de tunnelelementen in het bouwdok bij scheepswerf Damen / Verolme en de verschillende viaducten Kanteldijk-, Blankenburg- Othilde-, en Dirkviaduct. Ook de herinrichting van de omgeving zoals Krabbepark, Herinrichting Oeverbos, S.C.H.O.O.N. en de Groene Gordel is gepresenteerd.

Business Club ’s-Gravenzande bezoekt het bouwterrein

Na deze presentatie is het gezelschap in twee groepen verdeeld. Onder begeleiding van de voorlichter heeft de groep gekleed in oranje hesjes en met helm een rondleiding gemaakt over het bouwterrein naar het uitkijkpunt Maasdelta tunnel.

Vanaf dit punt heeft men een prachtig overzicht van het totale bouwproject waar de voorlichter nog eens uitgebreid de verschillende bouwfaseringen en bouwmethoden heeft toegelicht. Na het bezoek aan het bouwterrein  hebben de bezoekers een rondleiding gemaakt in de expositie in het Informatiecentrum waar het totale project in woord en beeld wordt gepresenteerd.

Na het bezoek aan de Blankenburgverbinding hebben de Business Club leden nog kunnen nagenieten en napraten onder het genot van een hapje en een drankje.

Met aansluitend een prima verzorgd buffet door "Paviljoen Mes Amis" o.l.v. Jasper Zwaan op het LTC tennispark in ’s-Gravenzande.