Bram Sommeling Man of the Match FC 's-Gravenzande - Smitshoek 2 - 3

Met tien man onderuit tegen Smitshoek

In de achtste competitieronde was het Barendrechtse Smitshoek de tegenstander voor FC ’s-Gravenzande. Smitshoek won tot nu toe viermaal en is terug te vinden op de vierde plaats. FC ’s-Gravenzande moet het met drie punten minder doen nadat vorige week in blessuretijd de punten uiteindelijk achterbleven in Spijkenisse. Vorig seizoen werd thuis met 1-3 verloren, terwijl de uitwedstrijd een 1-2 winst opleverde. Het scoren wil nog niet erg lukken bij FC ’s-Gravenzande.

Thuisploeg bovenliggende partij in de eerste helft
FC ’s-Gravenzande begon goed aan de wedstrijd, dat leverde direct twee kansen op. Op aangeven van Roy van Beek kon Rick Boers inschieten, maar werd tot hoekschop verwerkt. Die werd genomen door Twan van Meerten waarna Roy Vermolen de bal in het zijnet kopte. Na vijf minuten ging de bal op de stip na een handsbal door een Smitshoek verdediger, de toegekende penalty werd door Frank Broos feilloos benut: 1-0.

Hierna kreeg de thuisploeg nog enkele prima mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden. Een inzet van Twan van Meerten ging via het been van een verdediger over de achterlijn, dus een hoekschop, terwijl een schot van Roy van Beek door doelman Michael Termijn werd gestopt.

Na bijna een half uur spelen was Smitshoek gevaarlijk uit een vrije trap van Emilio Samsey, maar doelman Edgar Leerdam verwerkte die tot hoekschop

Maar de gelijkmaker kwam er kort hierna alsnog toen Crescendo van Berkel in de 38e minuut wel heel gemakkelijk door de verdediging van FC ’s-Gravenzande heen kon lopen en scoorde: 1-1.
Direct vanaf de aftrap werd Frank Broos onreglementair in het strafschopgebied onderuitgehaald en ging de bal weer op de stip. Hij nam deze zelf en bracht de 2-1 stand op het scorebord.

Het zat weer niet mee

In het eerste half uur van de tweede helft gebeurde er maar heel weinig. Smitshoek was nu de bovenliggende partij, maar dat leverde niet echt kansen op, al schoot Marvin van der Made nog wel een keer naast uit een vrije trap voor Smitshoek. In de 78e minuut kreeg de wedstrijd echter een geheel andere wending. Doelman Edgar Leerdam tikte in een overvol strafschopgebied de bal over de lat, dus gewoon een hoekschop zou je dan denken.

Maar scheidsrechter Gommans oordeelde dat dit door een speler van FC ’s-Gravenzande werd gedaan, hier kan zeker gesproken worden van een scheidsrechterlijke dwaling.

Dan kun je natuurlijk wachten op de protesten die zeker terecht waren, dat leverde voor Pascal Broch zijn tweede gele kaart op en moest de thuisploeg met tien man verder

De penalty leverde voor de gastploeg echter niet de gelijkmaker op, want Marvin van der Made schoot de bal hoog over. Maar de man meer situatie deed FC ’s-Gravenzande uiteindelijk wel de das om. In de 83e minuut was het Marvin van der Made die nu wel de bal achter Edgar Leerdam kopte: 2-2, en twee minuten later bracht Luc Delmee, eveneens met een kopbal, de volle winst voor Smitshoek, eindstand dus 2-3 in een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Edgar Leerdam, Rick Boers, Daan van Unen, Bram Sommeling, Pascal Broch, Roy Vermolen, Twan van Meerten, Roy van Beek (Angelo Zwiers), Nick Ruigrok (67. Joseph Goncalves), Yuri Westhoff (79. Ardi Luijendijk), Frank Broos

Opstelling Smitshoek:  Michael Termijn, Elson Rosario Almeida, Peter Verhoeve, Lorenzo Braaf; Emilio Samsey, Ryan Koolwijk, Danilo Alkema; Crescendo van Berkel, Marvin van der Made, Nino Urban (Jelmer van Leeuwen), Damian van den Oever (62. Luigi Bruins, 79. Luc Delmee)

Scheidsrechter: dhr. Tijs Gommans uit Gouda, assistenten: dhr. Yngwie van de Velde uit Den Helder en dhr. Jack Leider uit Almere

Bram Sommeling Man of the Match

Bram Sommeling ontvangt van voorzitter Jan Willem van der Meer van Business Club 's-Gravenzande de prijs van het Haantje en de bon van RED Barbers voor the Man of the Match terwijl Rens de Jonge  van Revisto de wedstijd bal in ontvangst genomen heeft.