Bram Sommeling Man of the Match FC 's-Gravenzande - SC Feyenoord 1 -2

FC ’s-Gravenzande krijgt koekje van eigen deeg tegen SC Feyenoord

Tot nu is het FC ’s-Gravenzande niet gelukt in de vier gespeelde wedstrijden de afgelopen jaren tegen SC Feyenoord een punt over te houden. De laatste wedstrijd, op 28 november 2021, op een ijskoud sportcomplex Varkenoord, toen nog zonder publiek, maar wel rechtstreeks via facebook uitgezonden werd het een 3-1 nederlaag. Voor FC ’s-Gravenzande staat er niet veel meer op het spel. Hoe anders is dit voor SC Feyenoord, zij zijn nog in de race voor de derde periodetitel, of mogelijk een vervangende. De Rotterdammers zullen er dus ’zeker voor gaan’, het competitie slot is zowel bovenin als onderin razend spannend met nog drie wedstrijdrondes te gaan.

Gezapige eerste helft

Misschien een beetje een rare kop boven het verslag. In het afgelopen seizoen wist FC ’s-Gravenzande diverse malen in blessuretijd de wedstrijd te beslissen en heeft er een beetje patent op, maar nu gebeurde het juist andersom en besliste SC Feyenoord de wedstrijd in blessuretijd in haar voordeel. Maar als er een kans was voor de thuisploeg de eerste punt of punten binnen te halen, dan was dat wel in deze wedstrijd. Voor de Rotterdammers was er een eerste poging voor Junior Obiku, maar die schoot naast. Na een verdedigingsfout in de 9e minuut konden twee Feyenoord aanvallers richting het ’s-Gravenzandse doel lopen en was het Jeffrey Duijnstee die de stand op 0-1 bracht.

Tot aan de rust ging de wedstrijd gelijk op met was mogelijkheden voor beide ploegen. Na een kwartier spelen zag Frank Broos zijn inzet door doelman Bradley van der Meer gestopt en aan de andere kant was Junior Obiku kansrijk, maar was het Jurrian Jouvenaar die goed ingreep. Na ruim een half uur spelen een prima voorzet van Frank Broos vanaf de rechterkant, Yuri Westhoff stond vrij voor het doel, maar kon de bal niet binnenkoppen. Voor SC Feyenoord nog een poging voor Khalid Rahli, maar met een knappe redding voorkwam doelman Jouvenaar een grotere achterstand. Op slag van rust nog een prima mogelijkheid voor de thuisploeg, uit een prima voorzet van Frank Broos kopte Twan van Meerten de bal recht in de handen van de Feyenoord doelman.

Uitstekende tweede helft

Wat er in de rust wordt gezegd blijft meestal binnenskamers – of in dit geval de kleedkamer – maar er kwam een heel ander FC ’s-Gravenzande in het veld. Er werden tal van kansen gecreëerd, maar in de afwerking zat het niet mee. Na een prima aanval was het Yuri Westhoff die op aangeven van Frank Broos de bal recht in de handen van de doelman kopte. Broos zelf had uit een voorzet van Twan van Meerten ook de kans de gelijkmaker binnen te schieten, maar zijn inzet werd tot hoekschop verwerkt. Yuri Westhoff zag zijn schot, op aangeven van Twan van Meerten ook door de doelman van SC Feyenoord tot hoekschop verwerkt. Kortom, kans na kans voor de thuisploeg, maar het bleef allemaal zonder resultaat.

In de 59e minuut was voor de Rotterdammers Rowendley Martijn dicht bij een grotere voorsprong, maar met een fraaie reflex tikte Jurrian Jouvenaar de bal over de lat. Hierna was het weer de thuisploeg die enkele prima mogelijkheden kreeg, een schot van Patrick Triep vloog over de kruising, Sander Koeleman gaf goed voor, maar er kon niemand bijkomen om het af te maken en uit een voorzet van Twan van Meerten was het Yuri Westhoff die maar enkele centimeters naast kopte. Een schot van Daan van Unen leek ook nog kansrijk, maar via de vuisten van doelman Bradley van der Meer werkte hij de bal weg. En toen, eindelijk in de78e minuut kreeg de thuisploeg loon naar werken toen op aangeven van Rick Boers vanaf de rechterkant Patrick Triep de gelijkmaker binnen tikte: 1-1.

Enkele minuten later werd er weer gescoord, maar vanwege buitenspel werd die treffer geannuleerd. Een schot in de 90e minuut van Patrick Triep werd door de Feyenoord doelman gestopt, er zat te weinig venijn in. De wedstrijd leek op een gelijkspel te eindigen, maar in de 92e minuut wist SC Feyenoord alsnog de volle winst binnen te halen toen Khalid Rahli raak schoot en de eindstand op 1-2 bepaalde. Een zure en onverdiende nederlaag voor FC ’s-Gravenzande, daar was iedereen het na afloop wel over eens, maar het is ook wel eens andersom geweest dit seizoen.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Ardi Luijendijk , Daan van Unen, Sander Koeleman (65. Yordi Klepke), Roy Vermolen (86. Dennis van Rijn), Patrick Triep, Yuri Westhoff, Twan van Meerten, Bram Sommeling, Rick Boers, Frank Broos

Opstelling SC Feyenoord: Bradly van der Meer, Jordy Dobber (86. Toby Obiku), Jerry Tieleman, , Rowendly Martijn (86. Joost van Tongeren), Ali Ulusoy (69. Sandin Avdic), Jeffrey Duijnstee, Khalid Rahli, Junior Obiku, (75. Elmer de Vries), Samet Dag, Tom Peuijsers, Walter Bennett

Scheidsrechter: dhr. Raymond Meilink uit Enter, assistenten: dhr. Daniel Vloedgraven uit Heino en dhr. Danny van Veenendaal uit Weert

Bram Sommeling Man of the Match

Bram Sommeling ontvangt van Business Club voorzitter Jan Willem van der Meer de prijs van het Haantje en de bon van RED Barbers voor the Man of the Match ,John van Alphen is de gelukkige winnaar van de Koning Sport BC FC Poule en ontvangt de bijbehorende prijs terwijl Wilfred van der Meulen namens Alfa Accountens en Adviseur als balsponsor de wedstijd bal in ontvangst genomen heeft.