Ardi Luijendijk Man of the Match FC 's-Gravenzande - v.v. Spijkenisse 1 - 1

FC ’s-Gravenzande schiet niets op met gelijkspel

Een wedstrijd in de onderste regionen van de ranglijst in de Hoofdklasse A de nummer 13 tegen de nummer 15: FC ’s-Gravenzande – Spijkenisse. Beide ploegen hebben de punten dus hard nodig, en presteren tot nu toe onder de maat. Het verschil is slechts 3 punten en dat is dus te verwaarlozen. Ook het aantal gescoorde doelpunten zit dicht bij elkaar. Spijkenisse wist 9 keer het net te vinden, FC ’s-Gravenzande deed dat maar 7 maal. En dat is bij beide ploegen dan ook het probleem, kansen benutten en doelpunten maken. De spelers zullen beseffen dat alleen winst telt in deze 6 punten wedstrijd om verder van de onderste plaatsen weg te komen.

Gezapige eerste helft
Ook bij FC ’s-Gravenzande – Spijkenisse werd in de eerste minuut niet gevoetbald om uiting te geven dat racisme niet thuishoort in het voetbal. Hierna ging de bal rollen, maar wie had verwacht dat de vonken ervan af zouden vliegen kwam bedrogen uit

De eerste 20 minuten was het meer angstvoetbal van beide ploegen om maar niet op achterstand te komen. De kansen waren dan ook schaars. In de 7e minuut leek Yassire Hamdani voor Spijkenisse gevaarlijk te worden, maar zijn kopbal werd weggewerkt door de defensie van de thuisploeg. De eerste min of meer serieuze kans voor FC ’s-Gravenzande kwam van Twan van Meerten, maar met het schotje op aangeven van Samet Dag had doelman Michael Termijn geen enkele moeite. Toch nam de thuisploeg steeds meer het initiatief en was veel op de helft van Spijkenisse te vinden. Een voorzet van Dennis van Rijn vanaf de rechterkant werd tot hoekschop verwerkt voordat Yuri Westhoff gevaarlijk kon worden. Dat was ook het geval toen Twan van Meerten de bal in het strafschopgebied bracht.

Patrick Triep en Yuri Westhoff stonden klaar om het af te maken, maar ook nu leverde dat niet meer op dan een hoekschop. Zes minuten voor rust was de eerste echte kans toen Yuri Westhoff goed afspeelde op Patrick Triep, die had een vrije schietkans maar presteerde het om de bal voor open doel over te schieten. In de slotminuut van de eerste helft nog een poging van Roy Vermolen, maar ook hij schoot over. Een eerste helft dus met wel wat kansjes, maar geen doelpunten. Spijkenisse wist verder in de eerste helft eigenlijk helemaal niets te creëren.

Als je zelf niet scoort….
Een bekende uitspraak in het voetbal, en het gebeurde ook. Eerst was het nog wel Yuri Westhoff die de bal op aangeven van Samet Dag over kopte, maar kort hierna was het Spijkenisse dat op voorsprong kwam in de 54e minuut. Serginio van Axeldongen stond ineens helemaal vrij en met een lage schuiver over de grond liet ook doelman Jurrian Jouvenaar zich verrassen want zijn schot was zeker niet onhoudbaar: 0-1

Vier minuten later had Yuri voor de gelijkmaker kunnen zorgen, maar kopte de bal naast de paal. Tegenvaller was het uitvallen van Roy Vermolen in de 69e minuut vanwege een vrij harde charge van een Spijkenisse speler, zijn vervanger was Jan Verduijn. Het zat de thuisploeg ook niet mee toen uit een hoekschop van Sander Koeleman in een mêlee van spelers Ardi Luijendijk de bal tegen de paal schoot. Nadat Patrick Triep op aangeven van Yuri Westhoff de bal over het doel schoot kwam de verdiende gelijkmaker er alsnog.

Weer mocht Sander Koeleman een hoekschop nemen en nu wist Ardi Luijendijk wel het net te vinden: 1-1.

In de slotfase kwam FC ’s-Gravenzande nog goed weg toen doelman Jurrian Jouvenaar een als voorzet bedoelde bal over de lat tikte. Maar in de stand kwam geen verandering meer en schoten beide ploegen met de puntendeling weinig op.
Door de winst van het op de 12e plaats staande Jodan Boys werd het gat met de onderste vier alleen maar groter en nemen de zorgen dus steeds verder toe.

Sponsor van de  Man of the Match

Balsponsor Jan van der voort  "Leeuwebekken"

Ardi Luijendijk Man of the Match

Adri Luijendijk ontvangt van vice voorzitter van BC 's-Gravenzande Bas Voermans en balsponsor Jan van der Voort de prijs voor de Man of the Match