Ardi Luijendijk Man of the Match FC 's-Gravenzande - Smitshoek 0 - 2

FC ’s-Gravenzande zakt nog verder weg

Als FC ’s-Gravenzande directe degradatie wil ontlopen dan telt eigenlijk maar één ding: de volle drie punten in eigen huis houden, want nog meer achterop raken is geen optie. Dat zou dan moeten gebeuren tegen het op de 10e plaats staande Smitshoek. Maar ook zij kunnen de punten nog hard gebruiken, dus een spannende wedstrijd voor beide ploegen. De uitwedstrijd ging met 3-0 verloren, waarbij Bart Deprez ze alle drie scoorde. De huidige trainer van Smitshoek, Richard Middelkoop, is volgend seizoen trainer van FC ’s-Gravenzande, maar dat zal ongetwijfeld geen rol van betekenis spelen in deze wedstrijd.

Kansen genoeg maar geen doelpunten

De eerste helft zag er nog zo veelbelovend uit voor FC ’s-Gravenzande. De thuisploeg was ruim driekwart van de wedstrijd op de helft van Smitshoek te vinden, kreeg ook enkele prima mogelijkheden om de score te openen, maar zoals al zo vaak deze competitie, geen ervan werd benut. In de 5e minuut was er op aangeven van Jan Verduijn een kans voor Patrick Triep, maar hij schoot de bal recht in de handen van doelman Stef Doedée.

Vijf minuten laten een identieke situatie, nu op aangeven van Sander Koeleman, maar ook nu wist Triep het niet af te maken. Na bijna een kwartier spelen was Jan Verduijn nog kansrijk, maar in de draai schoot hij de bal naast. Op aangeven van Samet Dag stonden Yuri Westhoff en Sander Koeleman er goed voor om de voorzet binnen te schieten, maar beiden misten jammerlijk. Smitshoek kwam er maar zelden uit en beperkte zich hoofdzakelijk tot verdedigen.

Al was er nog wel een mogelijkheid voor Bart Deprez, maar zijn inzet werd door de verdediging weggewerkt. FC ’s-Gravenzande bleef druk uit oefenen, zo werd een schot van Twan van Meerten weggewerkt, Sander Koeleman zag zijn inzet via de vuisten van doelman Stef Doedée tot hoekschop verwerkt en Patrick Triep schoot ook nu de bal weer recht in de handen van de Smitshoek doelman. Ja, en toen gebeurde het ongelooflijke, in blessuretijd was de eerste echte kans voor Smitshoek en was het wel gelijk raak. Uit een voorzet vanaf links raakte Jurrian Jouvenaar de bal maar half en stond Joey Kleijn er om het af te maken: 0-1.

FC ’s-Gravenzande laat het afweten

Wie dacht dat de thuisploeg in de tweede helft alles zou proberen om weer op gelijke hoogte te komen kwam bedrogen uit. Het spel zakte naar een bedenkelijk niveau van de thuisploeg en was geen schim meer van wat de toeschouwers in de eerste helft zagen. In de aanvang was er nog wel een kansje voor Patrick Triep, maar weer stond de doelman van Smitshoek op de juiste plaats Ook gaf hij nog een goede voorzet, maar niemand wist het voor het doel af te maken. Toen in de 60e minuut Joey Kleijn enkele verdedigers van FC ’s-Gravenzande prima omspeelde was ook Jurrian Jouvenaar kansloos: 0-2 en was de wedstrijd gespeeld.

Er waren nog wel wat mogelijkheden, maar de echte wil om te winnen en de overtuiging ontbrak. Een vrije trap van David Belic werd tot hoekschop verwerkt, Twan van Meerten schoot net naast en een schot van Yuri Westhoff werd door de doelman tot hoekschop verwerkt, maar dat was het ook wel. Voor de tegenstander was Joey Kleijn nog een keer gevaarlijk maar schoot naast.
Een bittere pil dus voor FC ’s-Gravenzande dat had gehoopt op een overwinning maar door de winst van Spijkenisse nu tegen een nog grotere achterstand aankijkt op de ranglijst om zich in elk geval nog te plaatsen voor de nacompetitie.

Sponsor Man of The Match

Balsponsor Hortimat

Man of the Mact

Ardi Luijendijk ontvangt van Rens de Jonge de prijs van DEN.HAAN voor de Man of the Match