Ardi Luijendijk Man of the Match FC 's-Gravenzande - LRC Leerdam 1 - 0

Steviger op de tweede plaats

Een nieuwe tegenstander voor FC ’s-Gravenzande deze zaterdag, beide ploegen hebben in het verleden nog niet eerder tegen elkaar gespeeld. Door het winnen van de nacompetitie vorig seizoen tegen Spijkenisse promoveerde LRC Leerdam naar de 4e divisie. Zij doen het goed en draaien mee in de kop van de ranglijst. Makkelijk scorend en positieve uitslagen tegen niet de minste tegenstanders, dus een tegenstander die zeker niet moet worden onderschat. FC ’s-Gravenzande behaalde vorige week zaterdag een mooie overwinning op Nieuwenhoorn, hopelijk zetten zij de lijn door. Het verschil op de ranglijst is slechts twee punten, dus wie wint doet goede zaken.

Voor de wedstrijd werd Rick Boers gehuldigd voor zijn 100e wedstrijd in het eerste elftal van FC ’s-Gravenzande. Die wedstrijd speelde hij afgelopen dinsdag in de bekerwedstrijd tegen Vredenburch maar werd hiervoor nu in het zonnetje gezet. Hij kreeg van Technisch Manager Ron van Meerten een fraaie herinnering aangeboden, en een fraaie ruiker bloemen.

Voorafgaande aan de wedstrijd werd een indrukwekkende minuut stilte gehouden in verband met het overlijden op 77-jarige leeftijd van Jan van Geest. Met zijn bedrijf GST was Jan, via de businessclub en als sponsor, nauw betrokken bij onze vereniging, waarin ook meerdere familieleden actief zijn. Recent speelde Jan een belangrijke rol in de totstandkoming van de nieuwe tribune. Daarnaast was hij, samen met Rita, een graag geziene gast in het businesshome. Ook bij de evenementen van de businessclub gaf Jan altijd acte de préséance.

Blanco stand bij rust
De thuisploeg begon voortvarend aan de wedstrijd, dat leverde in de eerste tien minuten drie kansen op om de score te openen. Eerst was het Sil van Ooijen die in de derde minuut de bal over de lat schoot. Uit een hoekschop van Twan van Meerten was het kort hierna Stefan Bruijn die goed inkopte, maar die werd door de doelman gekeerd. In de tiende minuut kopte Frank Broos goed in, ook uit een hoekschop, maar de LRC-doelman tikte de bal weg in de rechterhoek van zijn doel. Hierna werd het spel van FC ’s-Gravenzande wat slordiger. Passes kwamen niet meer goed aan, en er was ook veel balverlies

Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld met af en toe een uitval van beide ploegen. Voor LRC was het Rick van Loo die zijn inzet zag gestopt door Edgar Leerdam en na een half uur spelen was Roy van Beek kansrijk maar wist het niet af te maken. In de slotfase van de eerste helft nog twee mogelijkheden voor LRC. Sil van Putten schoot uit een vrije trap eerst naast en even later zag hij zijn inzet gestopt door de ’s-Gravenzandse doelman.

Naar winst in de tweede helft
In de tweede helft was FC ’s-Gravenzande veelal op de helft van LRC te vinden, maar wist moeilijk door de verdediging door te dringen en zo kon de wedstrijd nog alle kanten op. Een schot van Sil van Putten van LRC werd door Edgar Leerdam gepakt en datzelfde deed de doelman van LRC op een inzet van Angelo Zwirs in de 56e minuut, ingevallen voor Stefan Bruijn. Hierna gebeurde er niet veel meer tot de 72e minuut. Invaller Yuri Westhoff, in het veld gekomen voor Sil van Ooijen, werd door Frank Broos goed aangespeeld, maar schoot rakelings naast.

Nadat voor LRC Remon van Soest wel kansrijk was, maar niet tot een schot wist te komen, gebeurde het aan de andere kant. Uit een voorzet vanaf de rechterkant kwam de bal bij Yuri Westhoff, die gaf, met zijn rug naar de LRC-doelman, een fraai hakballetjes en was het Roy van Beek die de doelman in de 76e minuut het nakijken gaf: 1-0.

LRC zette nog even aan, dat gaf soms wat hachelijke momenten voor het ’s-Gravenzandse doel, maar de verdediging gaf geen krimp. Vlak voor tijd was er nog een mogelijkheid voor Yuri Westhoff om de wedstrijd definitief te beslissen, maar de echte overtuiging in zijn schot ontbrak en was een makkelijk prooi voor de LRC-doelman.

In de stand kwam geen verandering meer en nestelde FC ’s-Gravenzande zich wat steviger op de tweede plaats, al is dat misschien een wat vertekend beeld omdat door afgelastingen het aantal wedstrijden niet gelijk is. Maar die ploegen moeten eerst nog maar zien te winnen.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Edgar Leerdam, Ardi Luijendijk (77. Pascal Broch), Timo Ploemen, Roy Vermolen, Twan van Meerten, Stefan Bruijn (46. Rick Boers), Frank Broos, Roy van Beek (83. Jorik Koppers, Sil van Ooijen (71. Yuri Westhoff), Zeger van Antwerpen, Tyler Mulder (46. Angelo Zwirs)

Opstelling LRC Leerdam: Collin van Gelderen (79. Coen Horb), Mark den Hartogh, Furkan Cetin, Axel van Kordelaar (62. Merlijn van den Berg), Wesley Swets (74. Maikel van de Water), Jamal Ouassif, Timo Lutters, Remon van Soest, Sil van Putten, Stan Griffioen, Rick van Loo

Scheidsrechter: dhr. Youri Kuipers uit Goes, assistenten: Dave van ’t Veer uit Den Helder en Yngwie van de Velde uit Oud-Beijerland

Ardi Luijendijk Man of the Match

Ardi Luijendijk ontvangt van BC  voorzitter Jan Willem van der Meer samen met de pupil van de week Nik Vedder de prijs behorend bij de Man of the Match mede mogelijk gemaakt door het Haantje, Red Barbers, Pillow buddies en Ontwerp-Zelf

Bush Brothers balsponsor

Balsponsor Patrick Lansbergen van Bush Brothers ontvangt van voorzitter van de BC Jan Willem van der Meer en Ardi Luijendijk de bijbehorende wedstrijd bal.