BC Nieuwjaarsreceptie 8 januari 2024

Namens het bestuur van de Business Club 's-Gravenzande heet ik jullie van harte welkom bij deze nieuwjaarsreceptie hier bij ons Business Club lid "Eetcafé de Witte"
Ik wil met jullie kort terugkijken op het afgelopen jaar en vooruit te blikken op het nieuwe jaar.

Wij hebben in 2023 met elkaar mooie activiteiten kunnen ondernemen.

In maart hebben wij Growers United bezocht, daar hebben wij kunnen zien hoe de tomaten, komkommers en Paprika's verwerkt worden.

In mei zijn we sportief geweest, er kon rondom het sportpark getennist, gepaddeld en gegolft worden, waarna we van een heerlijke barbecue bij Mes Amis hebben genoten.

In augustus was er het traditionele Boal Toernooi dat zoals elk jaar georganiseerd wordt door enthousiaste vrijwilligers, en waar de Business Club aan bijdraagt en gastheer is voor alle sponsors.

Het laatste evenement was een bezoek aan de wielerzesdaagse in Ahoy, hier konden we de internationale wielertop aan het werk zien!

En niet te vergeten, ..niet echt een evenement maar wel erg geslaagd de Westlandse Derby tussen De FC en Westlandia waarbij we de Businessclub van Westlandia hadden uitgenodigd.
Het was een enorm succes en werd door hen erg gewaardeerd, ondanks dat de punten op ons Julianasportpark bleven…
Voor de wedstrijd op 24 februari zijn wij bij hen uitgenodigd.
Naar aanleiding van dit succes hebben wij besloten om vanaf nu bij elke thuiswedstrijd de businessclub van de tegenstander uit te nodigen.

Op bestuurlijk gebied staan we niet stil, Patrick Lansbergen heeft na de zomer aangegeven te stoppen als lid van de S&A commissie. Wij bedanken hem voor zijn jarenlange inzet en zullen dit op een ander moment officieel doen.

Ilona Arnoldus is afgelopen najaar toegetreden tot het bestuur van de businessclub, Ilona focust zich op Events & Communicatie. Wij zijn heel blij met deze versterking en gaan er wat moois van maken.

Op 3 december 2022 was de aftrap van de nieuwbouw die volgens schema in 2023 is afgerond. Wij hebben een aantal wedstrijden vanuit Okidoki moeten beleven, de laatste wedstijden waren vanuit een kale businesshome te bekijken.
Het klaar maken en elke keer opruimen van de ruimte van Okidoki was elke keer een hoop werk en daar wil ik de betreffende vrijwilligers graag extra voor bedanken!

Er wordt hard gewerkt om de bestuurskamer en het businesshome aangekleed en ingericht te krijgen. Zoals het er nu uit ziet kunnen we de wedstrijd van 20 januari tegen de koploper ASWH  zien vanuit het vernieuwde businesshome. De officiële opening van het geheel zal op een later tijdstip plaats vinden. De uitnodiging hiervoor volgt.
Nu het businesshome bijna klaar is hebben we er een hoop ruimte bij en die moeten we natuurlijk gaan benutten.

In 2023 hebben we 8 nieuwe leden mogen verwelkomen, dit zijn:

• Glas en schildersbedrijf J van der Ende vertegenwoordigd door Jan van der Ende
  • Esperit BV  vertegenwoordigd door jan van Geest
  • Primever Holland BV vertegenwoordigd door Henk van Berkel
  • Pillow Buddies  vertegenwoordigd door Arend Broos
  • Paviljoen Mes Amis vertegenwoordigd door Jasper van der Zwaan
  • Fleur 89 vertegenwoordigd door Joop Batist
  • Eekhoutbouw vertegenwoordigd door Chris Eekhout en Edwin Ammerlaan
    Bouwbedrijf van Leent is lid geworden van Business2gether en in die hoedanigheid dus ook lid.

Wij hopen dit jaar nog meer bedrijven te motiveren om lid te worden van onze mooie businessclub zodat wij de extra ruimte die wij nu hebben optimaal kunnen gebruiken om de wedstrijden te zien en te netwerken.
Wij vragen jullie om onze businessclub actief te promoten!
Ken jij iemand die wellicht interesse heeft om lid te worden? Meldt dit dan bij John of bij mij.

Om aantrekkelijk te blijven als businessclub gaan wij komende tijd kijken naar de opzet hiervan.
Wij verwachten bij de start van het nieuwe seizoen een aantal veranderingen door te kunnen voeren.
Mocht je vragen, opmerkingen of goede ideeën hebben, of wil je een keer sparren of meedenken meldt je dan bij Rens, John of mij.
Voor nu gaan we "gewoon" door met het organiseren van interessante, inspireerde events waarbij netwerken en sociale contacten centraal staan.

Ik wil hierbij alle commissieleden en vrijwilligers die het businesshome bemannen, de events organiseren en de businessclub overeind houden heel hartelijk bedanken voor hun inzet!
Ik hoop dat we in de tweede seizoenshelft net zo van ons eerste elftal kunnen genieten als in de eerste seizoenshelft, zij staan tweede met 25 punten, de top van de competitie staat dicht bij elkaar maar er zijn concurrenten die nog inhaalwedstrijden moeten spelen, dus net zoals altijd in het voetbal, alles is nog mogelijk!!

Ik wens iedereen namens het bestuur en de commissieleden een succesvol maar vooral gezond 2024 toe!